ارائه راهکارهای مدیرعامل بیمه دانا برای رفع مشکلات صنعت بیمه\
  • در نشست هم‌اندیشی مدیران حراست صنعت بیمه؛

ارائه راهکارهای مدیرعامل بیمه دانا برای رفع مشکلات صنعت بیمه

  • کد خبر: 2111101840
  • چاپ
  • انتشار: 21 فروردين 1401 - 20:10

دکتر رضا جعفری فعالیت یک سامانه جامع آماری در صنعت بیمه با هدف کمک و یکپارچه سازی اطلاعات را ابزار بسیار مهمی برای کمک به رشد و رونق صنعت بیمه دانست.

به گزارش استناد نیوز، چهارمین نشست هم‌اندیشی مدیران حراست صنعت بیمه به ریاست مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در ساختمان مرکزی بیمه دانا برگزار و مهمترین چالش‌ها و آسیب‌های صنعت بیمه مورد بحث و بررسی اعضای “کمیته بیمه‌ای حراست‌های صنعت بیمه” قرار گرفت و تمامی اعضای حاضر در جلسه، بر ضرورت شناسایی گلوگاه‌های احتمالی فساد در صنعت بیمه و نحوه مقابله با آن و نیز چگونگی آسیب‌ شناسی چالش‌های پیش رو تاکید کردند.

در این نشست، دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه دانا با ارائه گزارش جامعی از مشکلات و چالش‌های صنعت بیمه، به ارائه راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات پرداخت.

وی شفاف‌ سازی اطلاعات را مهم‌ترین چالش این صنعت، عنوان و خواستار تنظیم صورت‌های مالی صنعت بیمه براساس استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی شد و اظهار داشت: بیمه یکی از ابزارهای مهم برای انضباط بخشی به اقتصاد کشور است، لذا برای شفاف سازی بیشتر اطلاعات و برطرف شدن چالش های پیش رو ضرورت دارد صنعت بیمه با تقویت زیرساخت های لازم به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های بیمه‌ای حرکت کند.

مدیرعامل بیمه دانا به نقش موثر صنعت بیمه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اشاره و سپس ضمن مقایسه عملکرد شرکت‌های داخلی با صنعت بیمه جهان گفت: متاسفانه به رغم افزایش نسبی ضریب نفوذ بیمه در ایران، هنوز با متوسط ضریب نفوذ جهانی فاصله معناداری داریم.

دکتر جعفری، ضرورت اصلاح و بازنگری در پاره‌ای از قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و فعالیت یک سامانه جامع آماری در صنعت بیمه با هدف کمک و یکپارچه سازی اطلاعات را ابزار بسیار مهمی برای کمک به رشد و رونق صنعت بیمه دانست.

وی، طراحی محصولات جدید بیمه‌ای، راه اندازی بیمه‌های زندگی متصل به سهام، طراحی مرکز مدیریت ریسک مبتنی بر استانداردهای لازم، تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان صنعت بیمه و نیز راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات در صنعت بیمه را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: با نقش موثر مدیران حراست این صنعت و تلاش مضاعف آنان، آسیب شناسی مشکلات برای برطرف شدن آنها سرعت یابد.

دکتر جعفری تاکید کرد: مدیران حراست نقش بسیار موثری در بهبود روند امور و نیز اصلاح سیاست‌ها و تصمیم‌سازی ها دارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار