جانمایی 250 باکس زباله در سطح شهر قائمشهر/ تخصیص اعتبار ملی برای مرکز دفن زباله\

جانمایی 250 باکس زباله در سطح شهر قائمشهر/ تخصیص اعتبار ملی برای مرکز دفن زباله

  • کد خبر: 2111101834
  • چاپ
  • انتشار: 15 فروردين 1401 - 20:42

شهردار قائمشهر با اشاره به اینکه برای اولین بار و در آغاز سال جدید ۲۵۰ باکس زباله در سطح شهر جانمایی شده است، گفت : با توجه به اینکه پایان هر سال با حجم عظیمی از زباله در سطح شهر مواجه بوده ایم و برای آنکه باکس های زباله دچار آسیب دیدیگی نشوند، باکس های خریداری شده در روز اول عید در سطح شهر جانمایی شده است‌.

به گزارش استناد نیوز ، کاظم علیپور روز دوشنبه در جلسه علنی شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه برای اولین بار در شهرداری قائمشهر ستاد تسهیلات نوروزی را برپا کرده ایم، افزود: تیم شهرداری قائمشهر به صورت شبانه روزی و از پانزدهم اسفندماه سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفت تا استقبال خوبی از مسافران نوروزی در این شهر به عمل آید.

وی با اعلام اینکه برای فضای اقامتی ، سرویس بهداشتی و فضای سبز پارک ساحلی و سیاه رود حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: برای استقبال از مسافران نوروزی نسبت به رنگ آمیزی بلوار کمربندی شمالی اقدام کرده ایم و همچنین علاوه بر رنگ آمیزی برای اولین بار با مشارکت راهداری نسبت به خط کشی این محور هم اقدامات موثری انجام شد.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه برای اولین بار ۳ ایستگاه نوروزی در ورودی های شهر برپا شد، افزود : در این ایستگاه ها همکاران ما در شهرداری به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات، پخش بروشور و راهنمایی مسافران اقدام کردند.

علیپور با اشاره به اینکه برای اولین بار و در آغاز سال جدید ۲۵۰ باکس زباله در سطح شهر جانمایی شده است، گفت : با توجه به اینکه پایان هر سال با حجم عظیمی از زباله در سطح شهر مواجه بوده ایم و برای آنکه باکس های زباله دچار آسیب دیدیگی نشوند، باکس های خریداری شده در روز اول عید در سطح شهر جانمایی شده است‌.

وی از برگزاری تور گردشگری برای اولین بار بعد از هشت سال در سطح این شهر خبر داد و افزود: در این تور گردشگری علاوه بر استقبال قائمشهری ها با حضور گردشگر خارجی هم مواجه بوده ایم.

شهردار قائمشهر با اشاره به اینکه در بحث جمع آوری آبهای سطحی بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است گفت: این مبلغ در بحث کانال آبهای سطحی برای ۱۹ کوچه در سطح شهر قائمشهر هزینه شد. علیپور از آسفالت ۵۴ کوچه و زیرسازی ۸۴ کوچه در سطح شهر قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان خبر داد.

شهردار قائمشهر یکی از برنامه های سال جدید را مبلمان کمربندی شمالی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه کمربندی شمالی محل عبور مسافران است بنابراین از بودجه سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای فضای سبز ، آسفالت ، نورپردازی و زیباسازی این کمربندی در نظر گرفته‌ شد که در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی با تاکید براینکه در بحث هدایت آبهای سطحی ۲ موضوع را در نظر گرفته‌ایم ، گفت: با توجه به اینکه با هر بارندگی زیرگذر کوچکسرا دچار آب گرفتگی می شود، بنابراین به زودی استارت کانال کمربندی شمالی بین دو زیرگذر را انجام خواهیم داد و تا دو ماه آینده این طرح به بهره برداری خواهد رسید تا اهالی این منطقه دغدغه آبگرفتگی نداشته باشند.

شهردار قائمشهر در پایان گفت : با توجه به سفر اخیر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان، در مورد ساماندهی زباله اعتباراتی پیش بینی شد که به همراه اعتبارات دولتی به حساب شهرداری واریز شد و ما نیز با انتخاب پیمانکار سریعا نسبت به ابنیه خط پردازش اقدام خواهیم کرد که با انجام این کار ۴۰ درصد از مشکل زباله سطح شهر حل خواهد شد.

رئیس شورای شهر قائمشهر در این جلسه از ارسال بودجه سال 1401 شهرداری قائمشهر به شورای شهر خبر داد و افزود: اکثر لوایح شورا با ۹ رای موافق مصوب می شود که این نشان از اتحاد و انسجام مجموعه است.

احسان اسماعیلی نجار گفت: در بحث دانش بنیان از ظرفیت علمی نخبگان در حوزه های مختلف امور شهری استفاده خواهد شد.

رئیس شورای شهر قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر قائمشهر برای کارخانه تولید لوله بتن مسلح ردیف اعتباری در نظر گرفته است، گفت: امیدواریم امسال بتوانیم با استفاده از ظرفیت علمی افراد برای طراحی خط تولید این کارخانه استفاده کنیم تا در آینده ای نزدیک شاهد آسفالت استاندارد باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار