مازندرانی ها پایان هفته گرمی را پیش رو دارند\

مازندرانی ها پایان هفته گرمی را پیش رو دارند

  • کد خبر: 2111101765
  • چاپ
  • انتشار: 08 اسفند 1400 - 15:26

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را از فردا دوشنبه تا پایان هفته صاف تا نیمه ابری و با افزایش محسوس دما پیش‌بینی کرده است.


به گزارش استناد نیوز ، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده است که با خروج سامانه بارشی از اواخر امروز یکشنبه، آسمان این استان از فردا دوشنبه تا پایان هفته جاری صاف خواهد شد که با افزایش نسبی دما همراه است و بیشترین میزان افزایش دما نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود.
طبق پیش‌بینی هواشناسی، با استقرار شرایط پایدار جوی، دمای هوای مازندران از فردا تا پایان هفته روند افزایشی دارد و شهروندان در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوای ۲۴ تا ۲۵ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.
جدول پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوا در روزهای پایانی هفته جاری در مقایسه با امروز در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بین سه تا ۱۱ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۶ تا ۱۴ درجه گرمتر می‌شود.
مطابق این جدول، شهرهای مرکزی و شرق مازندران طی این مدت شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود بگونه ای که دمای هوای ساری، جویبار، قایمشهر و سیمرغ از ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ درجه افزایش در روز جمعه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و مناطق غربی نیز در این ایام شاهد افزایش چهار تا هشت درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.
هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که این افزایش دما علاوه بر مناطق ساحلی تا ظهر روز جمعه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز محسوس است بگونه‌ای که دمای هوای این مناطق نیز در مقایسه با امروز بین هفت تا ۱۴ درجه افزایش خواهد یافت و در آخرین روز هفته به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد اما از اواخر روز جمعه با ورورد سامانه جدید بارشی، دمای هوا در ارتفاعات دوباره روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.
گزارش دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که پل سفید با ۲۵ و بلده با ۱۰.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش نشان می‌دهد.
جدول پیش‌بینی بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران ، وضعیت دریای خزر در روز جاری را با موج و باد متوسط اعلام کرد که طبق آن بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی به ۱.۳ و در مناطق دور از ساحلی نیز تا ۱.۵ متر می‌رسد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار