محمدحسین فقیه پیگیر حل یکی از معضلات شهری جویبار از طریق منابع ملی\

محمدحسین فقیه پیگیر حل یکی از معضلات شهری جویبار از طریق منابع ملی

  • کد خبر: 2111101728
  • چاپ
  • انتشار: 13 بهمن 1400 - 14:04

شهردار جویبار در دیدار با رئیس سازمان مدیریت بحران با تشریح مشکلات این شهر در مدیریت آب های سطحی، خواستار تخصیص اعتبار 200 میلیاردی از منابع ملی به منظور لایروبی اگوی شهر جویبار پس از  چهار دهه شد.

به گزارش استناد نیوز، جویبار یکی از شهرهای استان مازندران است که به واسطه موقعیت جغرافیایی و مشکلات زیرساختی فراوان در فصول گرم سال با مشکل کمبود آب شرب و در فصول پر بارش با معضل آبگرفتگی و سیلاب دست و پنجه نرم می کند.

عدم لایروبی صحیح اگوی شهری و ضعف در مدیریت و هدایت آب های سطحی، موجب وقوع سیلاب در سال های 95 و 98 در شهر جویبار شد که خسارات و مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد نمود. ضمن آنکه در سال های گذشته با هر بار نزول رحمت الهی، آبگرفتگی معابر شهری دور از انتظار شهروندان نبوده است.

از همین رو، محمدحسین فقیه شهردار جوان جویبار به همراه میری عضو شورای اسلامی این شهر، در تهران به دیدار اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور رفت تا با جذب اعتبارات ملی به حل ریشه ای این بحران چندین ساله اقدام نماید.
شهردار جویبار در این دیدار با  اعلام اینکه اگوی شهری جویبار از زمان احداث در چهل سال گذشته، هرگز لایروبی نشده است، افزود: در راستای پیشگیری از آبگرفتگی ها و جاری شدن احتمالی سیل ، لایروبی اگوی شهری جویبار امری ضروری است.

وی افزود: یکی از اولویت های شهرداری جویبار حل ریشه ای این مشکل بزرگ مردم و شهر است که برای این منظور به 200 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی نیاز داریم.

در این دیدار اسماعیل نجار نیز با تایید ضرورت لایروبی اگوی شهری بعد از چهار دهه، برای تخصیص اعتبار به این مهم قول هایی داد که در صورت محقق شدن وعده ها، می توان امیدوار بود طی چهار سال آینده جویبار به اولین شهر استان مازندران تبدیل شود که لذب بارندگی را بدون ترس از ایجاد بحران آبگرفتگی و وقوع سیلاب های ویران گر تجربه خواهد نمود.

فقیه شهردار جویبار و اسماعیل نجار



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار