مردم قائمشهر برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند/واحدهای صنفی فاقد کارت واکسن پلمب می شوند\

مردم قائمشهر برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند/واحدهای صنفی فاقد کارت واکسن پلمب می شوند

  • کد خبر: 2111101693
  • چاپ
  • انتشار: 01 دی 1400 - 12:54

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه تاکنون 15.5 درصد از جمعیت هدف این شهرستان دز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند، گفت: از رسانه ها می خواهیم تا مردم را برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقناع کنند.

دکتر محمد گران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز، افزود: هم اکنون دز سوم واکسن ;کرونا  به سنین بالای 18 سال رسیده است بنابراین از افرادی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن خود اقدام نکرده اند می خواهیم تا نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه 218 هزار و 949 دز معادل 88.7 درصد از جمعیت هدف این شهرستان یک نوبت واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند، گفت: همچنین 197 هزار و 193 دز معادل 80.5 درصد از جمعیت بالای 12 سال در این شهرستان دو نوبت علیه کرونا واکسینه شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه 91.8 درصد از جمعیت دانش آموزی این شهرستان یک نوبت علیه کرونا واکسینه شدند، افزود: 78.8 درصد از جمعیت دانش آموزی این شهرستان دو نوبت علیه کرونا واکسینه شدند.

دکتر گران با اشاره به ویروس جدید اومیکرون، گفت: این بیماری قدرت سرایت بالایی دارد بنابراین از افراد می خواهیم تا برای حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین کمک به کادر درمان علاوه بر تزریق واکسن کرونا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک هم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اصناف باید کارت واکسیناسیون کرونا را به سردرب مغازه های خود نصب کنند، افزود: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، متصدیان واحدهای صنفی موظف هستند تا پنجم دی ماه نسبت به نصب کارت واکسیناسیون خود اقدام کنند چرا که در غیر اینصورت و برای اولین بار پلمب خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 23 بیمار در بیمارستان های قائمشهر بستری هستند، گفت: در 24 ساعت گذشته 3 بیمار جدید ابتلا به کووید 19 در بیمارستان قائمشهر بستری و 5 بیمار هم ترخیص شدند.

دکتر گران بیان کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته یک نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان این شهرستان جان باخت.

وی در پایان بار مراجعه سرپایی به بیمارستان های این شهرستان را 97 مورد اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار