نمودار کرونا در قائمشهر صعودی و نزولی می شود\

نمودار کرونا در قائمشهر صعودی و نزولی می شود

  • کد خبر: 2111101647
  • چاپ
  • انتشار: 25 آبان 1400 - 13:53

در یکماه اخیر آمار کرونا در شهرستان قائمشهر به دلیل شرایط مختلف مسیر صعودی و نزولی داشته است.

به گزارش استناد نیوز، سوم آبان ماه امسال وضعیت رنگ بندی کرونا در شهرستان قائمشهر نارنجی و هم اکنون هم کمتر از یک هفته است که وضعیت کرونا در این شهرستان با کاهش آمار بستری به زرد رسیده است.

آمارهای رسمی نشان می دهد در سومین روز از آبان ماه امسال تعداد کل موارد بستری در بیمارستان های قائمشهر 55 نفر بود اما هم اکنون این آمار به 36 نفر رسیده است .

این پایان کار نیست چرا که روند بستری بیماری کرونا در بیمارستان های این شهرستان در 22 آبان ماه 39 نفر، 23 آبان ماه 34 نفر و در 24 ساعت گذشته هم 36 نفر بوده است و بالا و پایین شدن آمارها همگی به این موضوع تاکید می کنند که هنوز بیماری کرونا کنترل نشده است و مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

همچنین براساس آمارهای رسمی، در 24 ساعت گذشته 11 بیمار جدید در بیمارستان های قائمشهر بستری و 9 نفر هم ترخیص شدند این درحالی است که در تاریخ 23 آبان ماه 6 بیمار جدید بستری و 11 نفر هم ترخیص شده بودند.

خوشبختانه در پنج روز گذشته در شهرستان قائمشهر فوتی مبنی بر بیماری کووید 19 ثبت نشده است. اما شاهد میزان بار مراجعه سرپایی به بیمارستان های این شهرستان هستیم.

در حالی که مراجعه بیماران سرپایی در بیست و سوم این ماه به 124 نفر رسیده بود اما در 24 ساعت گذشته این آمار کاهش و به 92 نفر رسیده است .متاسفانه بالا و پایین شدن بار مراجعه سرپایی به بیمارستان های قائمشهر حتی مسئولین را هم نگران کرده است.

مسئولین بهداشت و درمان مهم ترین عوامل بالا و پایین شدن بستری بیماری کرونا در این شهرستان را عادی انگاری، دورهمی ها، مراسمات و بی رغبتی برخی از شهروندان نسبت به تزریق واکسن کرونا اعلام کرده اند.

در شهرستان قائمشهر هم اکنون 85 درصد از جمعیت بالای 12 سال دز اول واکسن و همچنین 68.1 درصد هم دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز مهم ترین عوامل بالا و پایین شدن بستری بیماری کرونا در این شهرستان را بی رغبتی برخی از شهروندان نسبت به تزریق واکسن کرونا، مراسمات، دورهمی ها، بازارهای روز و هفتگی و استفاده نشدن از ماسک اعلام کرده است.

دکتر محمد گران تاکید کرد: ما به مردم هشدار جدی می دهیم که در صورت رها کردن پروتکل ها، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه با اشاره به بی رغبتی برخی از شهروندان نسبت به تزریق واکسن کرونا، گفت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون 390 هزار و 741 دز واکسن تزریق شده که از این میزان 216 هزار و 297 دز معادل 85 درصد نوبت اول و 174 هزار و 444 دز معادل 68.1 درصد برای دو نوبت بوده است.

دکتر گران با اشاره به اینکه تاکنون 85 درصد از جمعیت دانش آموزی این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده اند، افزود: از والدین دانش آموزان درخواست می کنیم تا نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر، در پایان با اشاره به اینکه داروی موثری برای کنترل بیماری کووید 19 پیدا نشده است، گفت: در حال حاضر مهم ترین اقدام برای کنترل بیماری کرونا، استفاده از ماسک، کاهش رفت و آمدها، استقبال از واکسن و دوری از دورهمی ها است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار