بالای 90 درصد شهروندان سیمرغ علیه کرونا واکسینه شدند\

بالای 90 درصد شهروندان سیمرغ علیه کرونا واکسینه شدند

  • کد خبر: 2111101595
  • چاپ
  • انتشار: 22 مهر 1400 - 15:02

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ، گفت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از 90 درصد جمعیت بالای 12 سال این شهرستان نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند.

به گزارش استناد نیوز، دکتر محمدرضا احمدی روز پنج شنبه با بیان این مطلب، افزود: تاکنون 42 درصد از جمعیت هدف این شهرستان دو نوبت واکسن کرونا خود را دریافت کردند.

وی با اعلام اینکه حدود 80 درصد از دانش آموزان این شهرستان علیه کرونا واکسینه شدند، گفت که هم اکنون در 2 مرکز تجمیعی و 11 خانه بهداشت، واکسن کرونا در حال تزریق شدن است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ، تاکید کرد: تا زمانی که 85 درصد از جمعیت دو نوبت واکسن خود را دریافت نکنند، تنها عاملی که می تواند از بیماری کووید 19 جلوگیری کند رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دوری از تجمعات است.

دکتر احمدی با تاکید براینکه البته تزریق واکسن کرونا تا صد در صد جلوی این بیماری را نمی گیرد، افزود: تزریق واکسن کرونا تنها از میزان بستری و مرگ و میر می کاهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان به حدود 50 درصد رسیده است، گفت: متاسفانه هنگامی که تعطیلات زیاد، مسافرت ها افزایش پیدا می کند ما شاهد افزایش آمارها هستیم به طوری که در شهرستان سیمرغ آمار افراد مشکوک به کووید 19 به نسبت روزهای عادی بالاتر رفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ در پایان با اعلام اینکه هم اکنون آمار روزانه بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان به روزی حدود 10 نفر رسیده است، گفت: این درحالی است که در روزهای عادی شمار بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان بین 3 تا چهار نفر بوده است بنابراین همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به کاهش آمارها کمک کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار