هشدار هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر/کاهش دمای مازندران\

هشدار هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر/کاهش دمای مازندران

  • کد خبر: 2111101556
  • چاپ
  • انتشار: 03 مهر 1400 - 19:40

هواشناسی مازندران سطح هشدار آبگرفتگی معابر استان را از زرد به نارنجی تغییر داد و خواستار اتخاذ تدابیر جدی پیشگیرانه از جمله پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی شد.

 

به گزارش استناد نیوز، اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه ، دو روز پس از آن که هشدار سطح زرد را مطرح کرده بود ، اعلام کرد که با تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور موج در تراز میانی جو، شهروندان مازندرانی از بامداد یکشنبه تا اواخر وقت همین روز شاهد بارش باران گاهی رگباری همراه با رعد و برق ، کاهش محسوس دما ، وزش باد شدید موقتی و مواج شدن دریا خواهند بود.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داده و مسئولان و شهروندان را به پاکسازی کانال های هدایت آب های سطحی در شهرها ، مقاومسازی سازه های موقت ، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرده است.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که دمای هوای استان فردا یکشنبه نسبت به امروز در مناطق مختلف بین سه تا ۱۰ درجه کاهش می یابد. بیشترین میزان کاهش دما مربوط به رینه در شهرستان آمل و سوادکوه است. دمای هوای رینه از ۲۶ درجه سانتی گراد در گرم ترین ساعات امروز فردا به ۱۶ درجه کاهش می یابد. در سوادکوه هم دمای هوا از ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در گرم ترین زمان امروز ، فردا به ۹ درجه می رسد.

هواشناسی مازندران پنجشنبه گذشته همزمان با ورود سامانه جدید بارشی به استان هشدار سطح زرد در باره آبگرفتگی معابر عمومی صادر کرده بود.

 هوای مازندران از پنجشنبه شب بارانی شد. این شرایط جوی به صورت رگباری و گذرا همچنان ادامه دارد و دمای هوا هم از امروز روند کاهشی به خود گرفته ا ست.

داده های روزانه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش داشته است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته کیاسر با ۳۶ و تنکابن با ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای مازندران بودند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار