رعایت 60 درصدی پروتکل های بهداشتی و کاهش بیماران کرونایی در بابل\

رعایت 60 درصدی پروتکل های بهداشتی و کاهش بیماران کرونایی در بابل

  • کد خبر: 2111101446
  • چاپ
  • انتشار: 07 شهریور 1400 - 16:33

رئیس علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه امروز  با یک جهش کم سابقه ترخیص بیماران کرونایی به رقم کل بستری ۴۴۹ نفر رسید، گفت: هم اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی به 60 درصد رسیده است.

 

به گزارش استناد نیوز، دکتر سید فرزاد جلالی روز یکشنبه با بیان اینکه از ۱۰ روز گذشته  کاهش بستری روزانه بیماران کرونایی شروع شده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به امروز  با یک جهش کم سابقه ترخیص بیماران کرونایی به رقم کل بستری ۴۴۹ نفر رسید.

در موج پنجم کرونا که بستری بیماران کرونایی بابل به رقم بی سابقه یک هزار و ۵۰۰ نفر رسیده بود که با توجه به تکمیل شدن ظرفیت تخت های کرونایی  مرکز موقت بستری با ۸۰ تحت در سالن مخابرات استان مازندران در بابل راه اندای شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با حساسیت بیشتری رعایت کنند.

وی با بیان این که  در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان از قبل از موج پنجم بهتر شده است و به ۶۰ درصد افزایش یافته است، افزود: انتظار می رود که شهروندان حساسیت ها را مد نظر قرار داده و این آمار باید به بالای ۹۰ درصد افزایش یابد تا شرایط مطلوبی بدست آید.

وی اظهار داشت: ترخیص جهشی بیماران کرونایی از مراکز درمانی با حال عمومی مساعد نباید مردم را نسبت به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بی توجه کند و این می تواند خطر آمار بستری را افزایش دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ویروس جهش یافته لامبدا در بیخ گوش ما در کشور ترکیه گزارش شده است و همچنین در ۵۰ کشور دنیا این ویروس جهش یافته تاخت و تاز می کند که در آرژانتین و پرو بسیار مرگ آفرین بوده است.

وی گفت: اگر کشور ما دچار موج ششم کرونا شود بدون تردید ویروس جهش یافته لامبدا زمینه ساز آن خواهد بود و مردم به صورتی جدی نسبت به این مسئله حساس باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۷ نفر با حال عمومی مساعد از بیمارستان های  بابل ترخیص و ۷۴ بیمار جدید کرونایی نیز بستری شده اند که آمار کل نیز به ۴۴۹ نفر کاهش یافت.

همچنین ۵۲ بیمار کرونایی بدحال در مراکز درمانی در بخش مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری می باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار