فریب شیب کاهشی ابتلا به کرونا را نخوریم / احتمال شیوع کرونای هندی و آفریقایی در سایر استان‌های کشور\

فریب شیب کاهشی ابتلا به کرونا را نخوریم / احتمال شیوع کرونای هندی و آفریقایی در سایر استان‌های کشور

  • کد خبر: 2111101192
  • چاپ
  • انتشار: 11 خرداد 1400 - 11:32

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه میزان ابتلا به بیماری کرونا در تهران روبه کاهش اما وضعیت شکننده است، گفت که به عبارتی کرونا با شیب کندی در حال کاهش است اما همچنان همه باید مراقب باشیم چراکه جهش‌های مختلفی از کرونا شناسایی شده که ممکن است ادامه دار باشد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه پیک چهارم کرونا در کشور در حال پایان است و این روند در استان تهران هم با شیب ملایم مشاهده می شود اما این دلیلی نمی شود که مردم توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند.
وی تعداد ترخیصی ها در این منطقه را بیشتر از بستری های بیمارستان ها اعلام کرد و گفت: تعداد بستری روزانه از حدود ۹ هزار بستری به کمتر از پنج هزار بستری رسیده است و با رعایت پروتکل های بهداشتی، از این تعداد هم کمتر خواهد شد.
واکسیناسیون کرونا به خوبی در تهران در حال انجام است
کوهپایه زاده افزود: با توجه به افزایش مراکز تجمعی تزریق واکسن، واکسیناسیون عمومی کرونا در جمعیت بالای ۷۰ سال در استان تهران به خوبی در حال انجام است.
وی ادامه داد: واکسینه کردن جمعیت های در معرض خطر هم مانند گروه های درمانی و بهداشتی، تقریبا به اتمام رسیده است. این موضوع سبب می شود تا ویروس زودتر کنترل و مهار شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه با انجام واکسیناسیون از تعداد مرگ و میر کاسته می شود، افزود: حتی اگر بیماری افزایش پیدا کند، به عبارتی اگر این کار تاثیری بر بروز و شیوع کرونا نداشته باشد، حتما منجر به کاهش مرگ و میر خواهد شد.
احتمال شیوع کرونای هندی و آفریقایی در سایر استان‌های کشور
کوهپایه زاده بیان داشت: هرچند ابتلا تعدادی از شهروندان به کرونای هندی و آفریقایی در برخی مناطق کشور، احتمال شیوع آن در سایر استان ها را بیشتر کرده است اما هنوز در تهران موارد ابتلا به ویروس های جهش یافته کرونای هندی و آفریقایی گزارش نشده است.
وی بیان داشت: مواردی از ویروس های جهش یافته هندی و آفریقایی در برخی از مناطق کشور شناسایی شده و این موضوع نشان می دهد که باید بهتر توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.
کوهپایه زاده ادامه داد: در روند بیماری شاهد جهش هایی در داخل کشور هم بودیم و به احتمال زیاد این روند ادامه خواهد یافت و احتمال دارد شاهد جهش هایی در داخل کشور هم باشیم. به عبارتی جهش ها صرفا منوط به گونه های خارجی نیست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار