صلاحیت 21 نفر دیگر از داوطلبان شورای شهرهای آمل تائید شد\

صلاحیت 21 نفر دیگر از داوطلبان شورای شهرهای آمل تائید شد

  • کد خبر: 2111101153
  • چاپ
  • انتشار: 25 ارديبهشت 1400 - 08:33

فرماندار آمل گفت که هیات استانی نظارت بر انتخابات ، صلاحیت ۲۱ تن از نامزدهای شورای شهرهای این شهرستان را که به این هیات شکایت برده بودند ، تایید کرده است.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری آمل ، علیرضا شریعت با اعلام این که در مجموع صلاحیت ۷۵ داوطلب در هیات های اجرایی و نظارت رد شده بود ، افزود که ۱۴ تن از تایید صلاحیت شدگان داوطلب شورای شهر آمل ، ۲ نفر شهر بابکان ، یک نفر شهر دابودشت ، یک نفر شهر گزنگ ، ۲ نفر شهر رینه و یک نفر هم شهر امامزاده عبدالله
در مجموع ٢٠٦ نفر برای به عنوان نامزد شورای اسلامی ۶ نقطه شهری شهرستان آمل ثبت نام کرده بودند که از این تعداد صلاحیت ۱۱۷ نفر در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان تایید و ۷۵ نفر رد شده و ۱۴ نفر هم پس از ثبت نام ، از ادامه مسیر انصراف داده بودند.
فرماندار آمل گفت که داوطلبان معترض در این مرحله می توانند از فردا شنبه ۲۵ اردیبهشت به مدت چهار روز تا بیست و هشتم اردیبهشت شکایتشان را به هیات مرکزی نظارت ارائه دهند.
طبق تبصره ۳ ماده ۶۱ قانون شوراها ، داوطلبان رد صلاحیت ‌شده در حوزه‌ های انتخابیه شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر می ‌توانند ظرف مدت چهار روز از زمان ابلاغ عدم‌ صلاحیت آنها وفق نظر هیات نظارت استان توسط فرمانداری ها اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت تحویل نمایند و هیات مرکزی نظارت ظرف مدت ۱۰ روز پس از دریافت اعتراض، نظر قطعی و لازم‌ الاجرای خود را به ستاد انتخابات استان مربوطه اعلام خواهد کرد.
همچنین طبق تبصره ۴ همین ماده ، در صورت اعتراض داوطلبان به تصمیمات و آراء هات های نظارت استان، مراتب در هیات مرکزی با حضور رئیس هیات نظارت استان رسیدگی و ظرف مدت پنج روز از اعلام رد صلاحیت اعلام نظر می گردد. این رای قطعی و لازم الاجراء است.
شورای اسلامی شهر آمل دارای ۹ کرسی و بقیه شهرهای این شهرستان هم دارای پنج کرسی است.
ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار