هدیه دولت به قائمشهری ها / ساخت خانه بهداشت و مراکز جامع خدمات روستائی تکمیل شد\

هدیه دولت به قائمشهری ها / ساخت خانه بهداشت و مراکز جامع خدمات روستائی تکمیل شد

  • کد خبر: 2111100710
  • چاپ
  • انتشار: 11 دی 1399 - 13:27

رئیس مرکز شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر از ساخت 17 خانه بهداشت روستایی و 9 مرکز جامع خدمات سلامت روستایی در دولت تدبیرو امید این شهرستان خبر داد.


به گزارش استناد نیوز، دکتر محمد گران روز پنج شنبه با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون 78 خانه بهداشت ملکی در قائمشهر احداث شده است، افزود: در سال 96 بیشترین خانه بهداشت در سطح روستاهای قائمشهر احداث شد.
وی گفت که در طی سال 96 و در دولت تدبیر و امید 17 خانه بهداشت در سطح روستاهای قائمشهر ساخته شد که برای احداث و تجهیز هر یک از این خانه 150 میلیون تومان هزینه شده است.
رئیس مرکز شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با بیان اینکه برای ساخت این خانه های بهداشت خیرین زمین اهداء کرده اند، افزود: پروانه ساخت هم به صورت رایگان توسط شوراها و دهیاری ها در سطح روستاها ارائه و دانشگاه علوم پزشکی هم ساختش را در دستور کار قرار داده است.
دکتر گران با اعلام اینکه از سال 97 از ساخت خانه های بهداشت به سمت ساخت مراکز خدمات جامع سلامت روستایی رفته ایم، گفت: در سال 97 و در عرض یکسال 9 مرکز خدمات جامع سلامت روستائی ساخته شد که برای ساخت و تجهیز هر یک از این مراکزها حدود یک میلیارد تومان هزینه در برداشت.
وی بیان کرد: در حال حاضر 18 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در قائمشهر مشغول به فعالیت است.
ساخت 2 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بالای 25 سال قدمت
رئیس مرکز شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر به ساخت و نوسازی مراکز و خانه های بهداشت بالای 25 سال قدمت اشاره ایی کرد و ادامه داد: در سال گذشته 7 خانه بهداشت بالای 25 سال قدمت در قائمشهر مجددا ساخته شد.
دکتر گران با بیان اینکه در سال جاری 2 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بالای 25 سال قدمت در حال ساخت است، افزود: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی جنید با هزینه ایی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در هفته دولت به بهره بردرای رسید و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در روستای قادیکلای بزرگ هم با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی ابراز امیدواری کرد تا مرکز خدمات جامع خدمات روستایی روستای قادیکلای بزرگ تا پایان امسال یا هفته دولت سال آینده به بهره بردرای برسد.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر گفت : برای ساخت خانه بهداشت و مراکز جامع خدمات روستائی 30 درصد از محل بودجه استانداری ( تملک و دارایی ) و مابقی هم از طرح تحول سلامت وزارت بهداشت بوده است.
دکتر گران در پایان در خصوص تاثیر خانه و مراکز بهداشت در روستاها، افزود: با ساخت این خانه های بهداشت و مراکز های درمانی علاوه برآنکه تمام نیازمندی های بهداشتی و درمانی ساکنین روستاها در حال تامین است بلکه در طرح نظارتی از قبیل رعایت نکات بهداشت فردی، عدم ریختن فاضلاب به مراکز عمومی و بازدید از مغازه ها هم تاثیر گذاراست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار