دستفروشان پروتکل‌ها را در سطح شهر رعایت نمی‌کنند/ شهرداری در جمع بازارهای هفتگی تنها است\

دستفروشان پروتکل‌ها را در سطح شهر رعایت نمی‌کنند/ شهرداری در جمع بازارهای هفتگی تنها است

  • کد خبر: 2111100676
  • چاپ
  • انتشار: 04 دی 1399 - 19:49

رئیس اتاق اصناف شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه دستفروشان این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا رعایت نمی‌کنند، گفت: مسئولان شهری می‌توانند صنوفی که جواز و پروانه کسب دارند را با اعمال قانون به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کنند.


به گزارش استناد نیوز / نادر پیشگر در گفت و گو با ماهنامه مقیاس با بیان اینکه دستفروشان بدون ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند، افزود: باید واحد‌های صنفی در مغازه های خود مبلغ کالا را درج کنند در غیر اینصورت با جریمه 96 هزار تومانی مواجه می‌شوند، عدم صدور فاکتور هم جریمه 200 هزار تومانی دارد.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون ماده 12 تعزیراتی واحد‌های صنفی در صورت عدم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مبلغ 350 هزار تومان جریمه پرداخت کنند، گفت: واحد‌های صنفی به دلیل داشتن مجوز و پروانه کسب دارای هویت هستند اما یک دستفروش به دلیل نداشتن مجوز به راحتی به فعالیت خود ادامه می دهد و کسی هم نیست که آنها را به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی جریمه کند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان قائمشهر با تاکید بر اینکه حضور دستفروشان در شهر سبب ترافیک در سطح شهر می شود، بیان کرد: برای مثال وانت اجازه ندارد از چهاراه طالقانی عبور کند اما چه اتفاقی می‌افتاد که یک وانت سی متر از خیابان اصلی را در اختیار می‌گیرد و با سد معبر ترافیک شدیدی در شهر ایجاد می‌کند؟
پیشگر یاداور شد: به دنبال جمع‌آوری دستفروشان در سطح شهر نیستیم بلکه جای مشخصی برای آنها در نظر گرفته شود که علاوه بر اعمال قانون از هرگونه سد معبر و ترافیک درون شهری هم جلوگیری شود. همچنین سامان دهی دستفروشان و بازار هفته ‌ای مثل چهارشنبه بازار در این شهرستان فقط یک بار در هفته باشد.
وی با بیان اینکه شهرداری هم با دستفروشان با مشکلات بسیاری مواجه است، افزود: شهرداری هم در این راستا در تلاش است تا معضلات موجود اعم از دستفروشان و بازار هفتگی را برطرف کند. شهرداری برای حل این معضل نیاز به کمک همه دستگاه‌ های ذی‌ربط دارد.
رئیس اتاق اصناف قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه بسیاری اعلام می‌ کنند که کشاورزان محصولات خود را در شهر به فروش می‌رسانند، گفت: اما بسیاری از افرادی که محصولات مختلف را در شهر دستفروشی می ‌کنند زمین کشاورزی ندارند و با خرید از میدان تره ‌بار محصولات را به عنوان محصولات کشاورزی به فروش می‌ رسانند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار