ساخت یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور\

ساخت یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور

  • کد خبر: 2111100565
  • چاپ
  • انتشار: 27 آبان 1399 - 13:44

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام اینکه دولت در زمینه راه های روستایی و طرح هادی اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در روستاها با تسهیلاتی که دولت پرداخت کرد، ساخته شد.


به گزارش استناد نیوز، دکتر محمد امید روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح سازندگی سالن چند منظوره ورزشی روستای اتو شهرستان سوادکوه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات به روستاها قابل توجه است، افزود: در برخی از بخش‌ها شاهد تحول عظیمی در روستاها هستیم، در دولت گذشته روستاهایی که متصل به شبکه گاز بودند، نزدیک به 27 درصد بودند اما در دولت تدبیر و امید این رقم بیش از 90 درصد رسیده که نشان از انرژی پاک و سالم به روستاها است.
وی با اعلام اینکه دولت تصمیم دارد با سرعت خوبی، خدمات به روستاها را ارائه دهد و طرح گازرسانی را تا پایان عمر این دولت به 100 درصد برساند و کامل کند، گفت:همچنین در بخش شبکه اطلاعات ملی کشور هم این اتفاق خوبی افتاده است، در دولت گذشته 15 درصد روستاهای کشور از شبکه اطلاعات ملی استفاده می‌کردند اما اکنون نزدیک به 95 درصد روستاهای کشور از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.
معاون توسعه روستائی و مناطق محروم کشور با تاکید بر اینکه در سطح کشور بیش از 40 هزار روستای بالای 20 هزار خانوار داریم، افزود: مجموعا در سطح کشور 60 هزار روستا داریم. اقدامی مهم دیگری که دولت تدبیر و امید انجام داده است، ارایه تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای کشور است که از بخش صندوق روستایی مبلغ یک و نیم میلیارد دلار در نظر گرفته شده است که با تلفیق بانکی مبلغی بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان منبع تولید شده و نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان تا به امروز صرف اشتغال برای روستاییان شده است که همین عدد نرخ بیکاری را تا 2 درصد کاهش و سهم اشتغال روستاییان در سبد اشتغال کشور را از 5 درصد به 30 درصد افزایش دهد.
امید با اشاره به اینکه با اقدامات خوبی که در اشتغال روستایی و زیرساخت ها در دوسال گذشته صورت گرفته برای نخستین بار مهاجرت معکوس در حال انجام و جمعیت روستاهای کشور در حال افزایش است، گفت : در مقطعی 9 دهم درصد مهاجرت از روستا به شهر داشتیم اما اکنون به زیر یک دهم رسیده است.
معاون توسعه روستایی در پایان با اعلام اینکه دولت در زمینه راه های روستایی و طرح هادی اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در روستاها با تسهیلاتی که دولت پرداخت کرد ساخته شد و در بخش آبرسانی هم آب سالم خوبی انجام شده است. استان مازندران هم در بخش بسیج سازندگی اقدامات خوبی انجام داده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار