رئیس جمعیت هلال احمر جویبار: آموزش های امداد و نجات به ۵۰۰ داوطلب هلال احمر\

رئیس جمعیت هلال احمر جویبار: آموزش های امداد و نجات به ۵۰۰ داوطلب هلال احمر

  • کد خبر: 2111100179
  • چاپ
  • انتشار: 19 خرداد 1399 - 12:37

استنادنیوز / رئیس جمعیت هلال احمر از آموزش های امدادی و کمک های اولیه به ۵۰۰ داوطلب جمعیت هلال احمر در سال گذشته خبر دادوگفت: با شیوع ویروس کرونا این آموزش هابه سرانجام نرسید و چیزی حدود ۷۵۰ نفر می بایست از این کلاس ها بهره مند می شدند.

محمد رضا صابری عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه در سال گذشته نیروهای امدادو نجات هلال احمر در ۸۳ حادثه حضور پیدا کردند، گفت: تعداد مصدومین این حوادث ۹۷ مورد بوده که ازاین تعداد ۴۵ مصدوم بصورت سرپایی درمان و متاسفانه ۵ مصدوم فوت شدند و ۷۶ مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
وی با اشاره به اینکه در طرح دریا ۵۰ نفر از اعضای نجات غریق و ۱۲ نجاتگر هلال احمربصورت روزانه مستقر بودند، افزود:۱۲ نقطه حادثه خیر در ۱۸ کیلومتراز سواحل شهرستان شناسایی شد و همکاران هلال احمر و نجات غریق در دوشیفت کاری حضور داشتند.
صابری تعداد نجات یافتگان از دریا در سال گذشته را ۴۰ نفر عنوان کردو ادامه داد: ۱۱ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و مابقی مصدومین بصورت سرپایی درمان و ۱۷ مورد اعزام آمبولانس به سواحل انجام شده است .
رئیس جمعیت هلال احمر جویبار بیان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا جمعیت داوطلبان هلال احمر در قالب طرح هاتفان امید ، شبکه داوطلبی روانشناسان با حضور ۲۰ روانشناس تشکیل و به خانواده های درگیر بیماری کرونا حمایت های روانی انجام می دادند.
وی تصریح کرد: ۲۸۵ خانواده تحت پوشش حمایت های روانی طرح هاتفان امید قرار گرفتند.
صابری با اعلام اینکه در قالب کمک های مومنانه توزیع ۴۸۰ بسته حمایتی با همکاری خیرین و جمعیت داوطلب به خانواده های درگیر کرونا و آسیب دیده انجام شد.
وی از توزیع ۵ هزار بسته غذایی در ایام ماه مبارک رمضان خبر دادو گفت: به مدت ۱۰شب و هر شب ۵۰۰ بسته غذایی بین خانواده های نیازمند توزیع شد.
رئیس جمعیت هلال احمر جویبار اظهار داشت: پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر شهرستان ۲۳ خردادماه با حضور یک هزارو ۱۰۰ عضو داوطلب فعال برگزار خواهد شد و درنهایت ۴ نفر برای یک دوره ۴ ساله برای این مجمع انتخاب خواهند شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار