با کمک مسئولین مشکل آب شرب کوهی خیل حل خواهد شد / 60 درصد بودجه شهرداری عمرانی است\
  • رییس شورای شهر کوهی خیل؛

با کمک مسئولین مشکل آب شرب کوهی خیل حل خواهد شد / 60 درصد بودجه شهرداری عمرانی است

  • کد خبر: 2111100037
  • چاپ
  • انتشار: 13 ارديبهشت 1399 - 21:48

رئیس شورای اسلامی شهر کوهی خیل با اعلام اینکه بودجه امسال شهرداری پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: برخلاف دیگر شهرداری ها، با تلاش شهردار و کارکنان شهرداری کوهی خیل در کاهش هزینه های جاری، بیشترین هزینه ها در بحث عمرانی بوده است.

رضا قاسمی روز شنبه در گفتگو با استنادنیوز افزود: به جرات می گویم در مجموعه شورا وشهرداری کوهی خیل اجرای  هزینه های عمرانی بیش از ۶۰ درصد بوده است و این تناسب در سالجاری نیز برقرار است.
وی مهمترین پروژه در دست اقدام سال ۹۹ را تعریض جاده جویبار به کوهی خیل بیان کرد و گفت: کار اجرایی این محور که بنام سردار حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده، توسط پیمانکار طرح آغاز شده است و طبق تعهد صورت گرفته این پروژه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
قاسمی تصریح کرد: در جلسه کمیته فنی در  فرمانداری تصمیم براین شد، درخصوص فاصله ۲ کیلومتری که بین دو محدوده شهر جویبار و کوهی خیل قرار دارد هر یک از دو شهر یک کیلومتر آن را متعهد شوند که شورا و شهرداری کوهی خیل متعهد به اجرای این یک کیلومتر هستند و این کار را به اتمام خواهند رساند.
رئیس شورای شهر کوهی خیل در ادامه از اجرای حدود ۲ کیلومتر زیر سازی و آسفالت بخش شرقی نوار ساحلی حریم کوهی خیل با مشارکت  مجتمع های ساحلی خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال زیر سازی و آسفالت قسمت غربی نوار ساحلی انجام می شود در حال حاضر شهرداری در حال تهیه نقشه و آماده سازی اقدامات  اولیه است.
وی درادامه با بیان اینکه یکی دیگر از طرح های در دست اقدام شهرداری کوهی خیل آسفالت خیابان امان رضا (ع) است، افزود: زیرسازی این طرح سال گذشته انجام شده است و آسفالت آن امسال توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام خواهد شد.
قاسمی با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۳۰ کوچه خاکی در کوهی خیل آسفالت شده است، افزود: با ادامه این روند و اگر کوچه جدیدی در ساخت و سازها اضافه نشود، تا پایان سال ۹۹ دیگر کوچه خاکی در شهر نخواهیم داشت.
رئیس شورای شهر کوهی خیل مشکل عمده شهروندان را کمبود آب شرب، مخابرات و قطعی تلفن های ثابت عنوان کرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته توسط شورا و حمایت مسئولین آبفای شهری و نمایندگان حوزه انتخابی، خط لوله به طول ۲۵۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان، از میدان آزادگان تا محدوده ابتدائی محدوده شهر کوهی خیل انجام  شد.
وی تصریح کرد: پیگیری فاز دوم این طرح از میدان آزادگان تا مخزن آب شهری در حال انجام است و آب شرب شهر بطور مستقیم از مخزن آب شهری تامین خواهد شد.
قاسمی ادامه داد: انتظار ما از مسئولین این است با ایجاد مخزن و ایستگاه پمپاژ در کوهی خیل مرحله تکمیل پروژه آبرسانی را به سرانجام برسانند، چرا که با انجام این کار، آب شرب شهروندان کوهی خیل پایدار خواهد شد و بخش اعظم کمبود آب شرب بخش گیلخواران و روستاهای اطراف برطرف خواهد شد.
وی در پایان مشکل مخابرات شهر کوهی خیل را قطعی بالغ بر ۷۰ درصد خطوط تلفن های ثابت شهروندان عنوان کردو گفت: برای حل این مشکل جلسات متعددی با فرماندار ومسئولین  مخابرات برگزار شد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که ۴ کیلومتر از خطوط تلفن شهر را کابل گذاری و زیر زمینی انجام دهند، که خوشبختانه بخشی از کار انجام شد و تکمیل  کار نیزاز ماههای آتی آغاز می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار