پیوند سر انسان انجام شدنی است؟\

پیوند سر انسان انجام شدنی است؟

  • کد خبر: 2110917
  • چاپ
  • انتشار: 02 دی 1398 - 13:20

استناد نیوز، - یک جراح مغز و اعصاب انگلیسی ادعا می‌کند که اولین پیوند سر انسان در دهه آینده انجام می‌شود؛ وی معتقد است که می‌داند چگونه می‌توان حس آگاهی یک فرد را به بدن فرد دیگر منتقل کرد تا کارآمد باشد.

 

 به گزارش استناد نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، «بروس متیو» یکی از جراحان سابق سرویس سلامت همگانی انگلیس( NHS) در حین نوشتن یک داستان علمی تخیلی با کمک «مایکل لی» بنیانگذار موسسه فوتورولوژی، کلید اصلی برای موفقیت چنین عمل جراحی را یافت.

وی معتقد است که جراحان نه تنها سر فرد بلکه باید کل نخاع فرد را در بدن فرد دریافت کننده پیوند بزنند. تاکنون فقط تعداد اندکی از دانشمندان ادعا کرده‌اند که پیوند سر انسان انجام شدنی است و بیشتر آن‌ها روی روش‌هایی تمرکز دارند که در جریان آن نخاع را قطع می‌کنند؛ ایده‌ای که متیو که بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی انجام داده، آن را «کاملا مسخره» توصیف می‌کند.

متیو ۶۳ ساله ادعا می‌کند که پیشرفت‌های انجام شده در عمل‌های جراحی اعصاب، رباتیک و پیوند سلول‌های بنیادی بدان معنی است که می‌توان دوباره اتصال نخاع - و سر مربوطه آن - را تا قبل از سال ۲۰۳۰ به بدن فرد دیگر منتقل کرد.

او در این باره به تلگراف می‌گوید: در ابتدا هدف اصلی ما بررسی ایده‌ای بود که احمقانه به نظر می‌رسد اما بعداً متوجه شدیم که واقعا اینگونه نیست. اگر قرار باشد مغز انسان به بدن دیگری پیوند زده شود و مغز و نخاع در کنار هم نگاه داریم، این عمل جراحی غیر ممکن نخواهد بود.

وی افزود: نخاع عمیق‌ترین ارگان قابل تصور است. لازم است که مغز متصل به نخاع نگاه داشته شود. ایده ای که بر اساس آن نخاع قطع می‌شود کاملا مسخره است.

این در حالی است که سرجیو کاناور یکی از جراحان ایتالیایی در ۲۰۱۷ میلادی ادعا کرد بر اساس روش قطع کردن نخاع یک جسد در محل گردن، عمل پیوند سر را به طرز موفقیت آمیز انجام داده است.

وی ادعا کرد که تحریک الکتریکی موفقیت آمیز بوده است، اما دانشمندان دیگر این ادعاها را مورد انتقاد قرار دادند و به ادعای قبلی وی در خصوص پیوند سر به یک میمون اشاره کردند که هرگز هوشیاری خود را بدست نیاورد و حتی اگر هوشیار می‌شد برای همیشه فلج می‌ماند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار