به گزارش استناد نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در جلسه تدوین و تبیین برنامه های عبور موفق این شرکت در گذر از پیک سال 99 گفت : گذر از پیک سال 98 یک دستاورد بزرگ بوده است که به عنوان برگ زرین در کارنامه صنعت برق کشور ثبت و ماندگار خواهد شد .
مهندس رضا غفاری افزود : تشکیل مدیریت عالی سمت تقاضا ، شناسایی مولدهای خود تامین مشترکین و تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به همکاران ، سمینار آموزشی برای سازمانهای برخوردار از دیزل ژنراتورها ، برگزاری سمینار آموزشی علمی کاربردی کیفیت توان در شبکه های توزیع ، ادامه پروژه های نصب سکسیونرها و تجهیزات فرمان از راه دور با سیستم مانیتورینگ جهت مدیریت بارهای غیرحساس و جایگاههای CNG و شهرکهای صنعتی و شالیکوبی ها ، خرید و نصب کنتورهای فهام ، کنترل و پایش برخط سقف پیک بار امورها ، پایش مشترکین همکار در تعرفه های مختلف ، استفاده از ظرفیت تجمیع کننده های پاسخگویی بار برای مشترکین خانگی و تجاری از جمله برنامه ای این شرکت جهت گذر موفق از پیک بار سال 99 می باشد .
وی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه ها برای برنامه های تبلیغی ، فرهنگی و اطلاع رسانی بهره خواهیم گرفت خاطرنشان کرد : راه نیل به مقصود بهینه سازی مصرف را از طریق رسانه ها می توان طی کرد و بذر اطلاع رسانی از طریق
رسانه ها می توان پاشید و فرهنگ مصرف بهینه را جز با کمک گرفتن از رسانه ها نمی شود احیاء کرد ، بنابراین برای نیل به هدف مصرف بهینه نباید از رسانه ها غافل شد بلکه با تمام وجود به سمت رسانه ها رو کرد و به عنوان شاه کلید حل معما آنها را در اختیار گرفت .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران یادآور شد : رسانه زبان گویای جامعه امروزی است که می توان در آن واحد با یک زبان مشترک با تمام انسانهای یک جامعه صحبت کرده و اطلاعات و دانش روز را به ان منتقل کند . از این رو می توان آنها را به عنوان کوتاهترین و بهترین راه برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان بکار گرفت .
غفاری تصریح کرد : اولین رسالت رسانه ها باید این باشد که با اطلاع رسانی ، ابتدا مصرف کنندگان را به بینش و دانش مصرف بهینه برق مجهز کنند .
وی بزرگترین مصرف کننده ها را مشرکین خانگی که 76 درصد از کل مشترکین توزیع مازندران را بخودش اختصاص می دهد و مسافران دانست و یادآور شد : بزرگترین مصرف کنندگان برق ، استفاده کنندگان از وسایل سرمایشی هستند که حضور مسافران نیز در افزایش مصارف مزید بر علت خواهد شد و بعضا" مشاهده شده که 24 ساعته کولرها را روشن و هیچ توجهی هم به زمانهای مصرف و پاسخگویی یا عدم پاسخگویی شبکه ندارند .
رییس گروه پیک سایی شرکت توانیر نیز که به منظور بررسی برنامه های عبور موفق شرکت توزیع نیروی برق مازندران در گذر از پیک سال 99 به مازندران سفر کرده بود ، در جلسه کارگروه پیک سایی این شرکت در ساری گفت : امسال از 100 امتیاز هر شرکت ، امتیاز مربوط به کاهش پیک 40 امتیاز به رعایت سقف پیک می باشد که بر اساس دستورالعمل صادره ، ارائه بموقع گزارش ها و نشستن گزارشها در سرور توانیر ، برنامه زمانبندی ، ارسال بموقع گزارش به توانیر و گزارش پایانی جهت تدوین و ارسال گزارشها از سوی توانیربه وزارت نیرو از وظایف اصلی شرکت های توزیع در رعایت دستورالعمل ها ی توانیر می باشد .
عبدالامیر احمدی زاده ضمن تقدیر و تحسین از تلاشهای مدیرعامل و مجموعه شرکت توزیع برق مازندران جهت عبور موفق ازپیک تابستان سال 98 افزود : : یکی از چالشهای امسال این شرکت ، عدم نصب سکسیونر در زمان مقرر بود که برای سال بعد منتظر فیدبک های مثبت این شرکت هستیم و با رفع اشتباهات و مشکلات ، امسال قطعا" نتیجه بهتری بدست خواهید آورد .
به گفته وی ، تجربه سالهای قبل شرکت های توزیع نشان می دهد که چاپ بروشور های مدیریت مصرف و برنامه های تبلیغی با اسم و عنوان مجموعه برق هیچگونه تاثیری در کاهش پیک بار نخواهد داشت و شرکت های توزیع باید مسیر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و امور تبلیغی را بدون نام نشان از مجموعه برق و بهره گیری از شخصیتهای مشهور و محبوب و چهره های سرشناس و NGO ها استفاده ، تانتایج مثبت آن در صنعت برق بخوبی نمایان گردد .