بابایی کارنامی؛ بودجه سال 99 تولید محور نیست/مجلس باید دولت پاسخگو تحویل جامعه دهد\

بابایی کارنامی؛ بودجه سال 99 تولید محور نیست/مجلس باید دولت پاسخگو تحویل جامعه دهد

  • کد خبر: 2110627
  • چاپ
  • انتشار: 19 آذر 1398 - 15:18

استنادنیوز؛ یک کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی پیرامون بودجه سال 99 بیان داشت: بودجه سال 99  تولید محور نیست.

 

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با استنادنیوز  اظهار داشت: بودجه سال آینده موجب می شود شوک ارزی قبل و بعد سال داشته باشیم و بررسی های که از بندها و تبصره های بودجه سال 99 دیده شده محرک اقتصادی نمی باشد.

وی بیان داشت:در صورتی که از بودجه سالانه توسط دولت توقع می رود نسبت به اشتغال جوانان، رفاه و معیشت مردم برنامه کوتاه مدتی ارائه دهد که در بندهای بودجه به طور واضح شواهد نشان می دهد دیده نمی شود.

بابایی کارنامی با بیان اینکه این بودجه باید ارتباط منطقی بین منابع سپرده های موجود در بانک ها و تامین منابع مالی بنگاه های اقتصادی اهم از تعاونی ها، خصوصی و دولتی ایجاد نماید، افزود: به همین خاطر مردم توقع دارند که مجلس دهم علیرغم نا موفقیت های که در طول سه سال اخیر داشته یکبار هم شده یک کار مثبت انجام دهد، آن هم از منظر رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه و معیشت و رفاه مردم از طبقات پایین پاسخ و برنامه مطلوبی ارائه دهند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اصلاح بودجه سال گذشته گفت: ایشان فرمودند بودجه کشور در شرایط تحریم‌ها باید با ملاحظاتی تدوین شود و ضروریات مورد توجه قرار گیرد.

بابایی کارنامی ادامه داد: این فرمایش به این معنی است که باید به حقوق و مزایای کارکنان و موضوع اشتغال و موضوعاتی که برای کشور ضروری است، توجه شود.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: به بهانه حضور نمایندگان در رقابت های انتخاباتی احساسی عمل نکنند و به مطالبات مردم و دغدغه های مردم در همه زمینه ها پاسخگو باشند.

بابایی کارنامی  گفت: می طلبد با مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون تلفیق و صاحب نظران و نمایندگان مدافع مردم با تجمیع نظرات و پیشنهادات و انتقادات صاحب نظران و کارشناسان اندیشمند حوزه اقتصاد، توجه بیشتری نمایند تا شاهد کاهش نارضایتی مردم باشیم.             



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار