بهره مندی 500 زندانی از پابند الکترونیک بهره‌مند هستند\

بهره مندی 500 زندانی از پابند الکترونیک بهره‌مند هستند

  • کد خبر: 2110594
  • چاپ
  • انتشار: 18 آذر 1398 - 17:15

استناد نیوز- مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: طبق آخرین اطلاعات موجود، حدود ۵٠٠ زندانی در کشور از امکان پابند الکترونیک بهره‌مند هستند.

 

 به گزارش استناد نیوز، حسن روحانی نیا  در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره طرح پایند و دستبند الکترونیک توضیح داد: پروژه پابند الکترونیک یکی از طرح های ارزشمند دستگاه قضایی بود که از سال ٩۴ عملیاتی شد.
وی ادامه داد: این اقدام، فرایند فوق العاده ای برای حفظ خانواده و بازگشت سریع تر زندانیان به جامعه است؛ برخی از محکومان دوران محکومیت خود را گذرانده اند و پابندها منفک شده است اما برخی دیگر همچنان ادامه دارد.
روحانی نیا اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خصوص ملاقات مجازی زندانیان این امکان را دارد و اعلام آمادگی می کند تا خانواده زندانیان البته با سازوکاری که مدنظر سازمان زندان ها است، با زندانیان دیدار مجازی و شفاف داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی زیرنظر و تحت نظارت جدی قوه قضائیه است و هنوز از ظرفیت های این دفاتر به طور جدی استفاده نشده است.
روحانی نیا با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ گفت: ابلاغ این سیاست ها فرصت طلایی بود و در این راستا قوه قضائیه از فرصت پیش آمده استفاده و بخشی از تصدی گری خود را به بخش خصوصی منتقل کرد.
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزود: اکنون ٨٠٠ دفتر خدمات قضایی در کشور فعالیت دارند که به زودی به ١۵٠٠ دفتر افزایش می یابند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار