به همت اتاق مشترک ایران و سوئیس؛ پتانسیل ها و توانمندی های بندر امیرآباد مورد بررسی قرار گرفت\

به همت اتاق مشترک ایران و سوئیس؛ پتانسیل ها و توانمندی های بندر امیرآباد مورد بررسی قرار گرفت

  • کد خبر: 2110490
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1398 - 12:42

استناد نیوز، اولین سمینار تخصصی غلات Iran Grin با حضور ۵۰ مهمان خارجی از کشورهای اروپایی با هدف استفاده از ظرفیت های بنادر خصوصا بنادر شمالی کشور جهت تامین غلات مورد نیاز کشور به مدت دو روز در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار و عصر دیروز به کار خود پایان داد.

 

 به گزارش استناد نیوز؛ اولین سمینار غلات (در روز های ۱۱ و ۱۲ آذر ماه) با محوریت نقش ایران در زنجیره تامین کالا، نقش بخش خصوصی و بانکها در اقتصاد کشور، جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اوضاع تحریم اقتصادی ، نیاز آینده بازار ایران و سیاست ها و پیش بینی واردات غلات مورد نیاز کشور ، مکانیسم مالی اوراسیا، و نقش کلیدی بندر امیرآباد در شرایط کنونی اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس رضوانی مدیر بندر امیرآباد سخنران روز دوم این سمینار بود و ضمن معرفی بندرامیرآباد، زیر ساخت های ایجاد شده در بندر را از مزایای مهم و نقش کلیدی بندر امیرآباد در زمینه غلات و تسهیل در امر واردات برشمرد. وی اظهار داشت با توجه به موقعیت استراتژیک بندر امیرآباد در کریدور شمال – جنوب و اتصال به ریل سراسری و همچنین ساخت اسکله رو – رو ریلی که در تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید شاهد رشد چشمگیری در زمینه غلات خواهیم بود. احداث سیلوها توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن و افزایش ساخت به ۴۰۰ هزار تن و تسهیل تجارت غلات با کشورهای CIS نکته غیر قابل انکاری است که بندر امیرآباد را به هاب غلات شمال کشور تبدیل نموده است.

آقای مارکوس لایتنر سفیر کشور سوئیس در ایران مهمان ویژه این سمینار بود و به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت تجارت با ایران و همکاری در زمینه دارو، غذا، محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی زمینه های تبادلات تجارت کالا با ایران است و علیرغم تحریم ها می توانیم به آن ادامه دهیم.

حضور شرکت های مختلف در حوزه واردات غلات، تولید آرد، تجهیزات کارخانه های آرد و تجهیزات آزمایشگاهی و شرکت های دانش بنیان در حاشیه این سمینار از نکات قابل توجه بود که محصولات و دانش خود را معرفی نمودند.

در پایان این سمینار با اهداء تندیس از برترین تولید کنندگان و دست اندرکاران حوزه غلات و آرد تقدیر شد که سیاوش رضوانی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از جمله این تقدیر شدگان بودند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار