آواربرداری از ساختمان پلاسکو چه زمانی به پایان می رسد؟\
  • ملکی پاسخ داد؛

آواربرداری از ساختمان پلاسکو چه زمانی به پایان می رسد؟

  • کد خبر: 211040
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1395 - 19:26

ملکی سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو، توضیحاتی را در مورد پیشرفت عملیات آواربرداری و زمان اتمام عملیات ارائه نمود

به گزارش استناد نیوز، جلال ملکی با اشاره به فعالیت ۶ دستگاه بیل مکانیکی حرفه ای و زنجیره ای در محل حادثه پلاسکو اظهارکرد: یکی از نگرانی های ما وجود یک آوار بتنی بسیار سنگین در ضلع غربی بود که صبح امروز در یک عملیات بسیار حساس و نفس گیر این آوار بتنی با دو دستگاه بیل مکانیکی به حالت ایمن سازی شده در آمد و به سمت پایین حمل شد .

وی افزود: سازه بزرگی که در ضلع غربی ساختمان بود با احتیاط کامل و بدون کوچکترین خسارت به ساختمان‌های مجاور منتقل شد و در ضلع جنوبی و شرقی کار به اتمام رسیده است و در ضلع غربی نیز عملیات توسط بیل‌های مکانیکی و لودرها شروع شده است. تا کنون تنها به پیکر 2 شهید رسیدیم. چندین مورد از لوازم آتش نشانان را از زیر آوار پیدا کردیم که امید داشتیم پیکر آن ها نیز پیدا شود اما تا کنون به نتیجه ای نرسیدیم.

ملکی همچنین با اشاره به زمان اتمام آواربرداری گفت: عملیات آوار برداری بدون وقفه در حال انجام است اما حجم آوار بالاست و به هزاران تن می رسد. براین اساس فکر می کنیم ظرف سه تا چهار روز آینده عملیات آواربرداری به پایان برسد.

 

سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که علت اصلی حادثه پلاسکو چه بوده است ، تصریح کرد: برای پاسخ دادن به این سئوال باید منتظر ماند تا عملیات به طور کامل انجام شود و کارشناسان در محل حاضر شوند. احتمالا تمام مستندات تا حد زیادی از بین رفته اند و علت حادثه در نهایت باید با تحقیقات میدانی، ازمایشی وصحبت با مالکان بررسی شود. در حال حاضر علت یابی این موضوع در اولویت ما نیست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار