کشت سویا در 3800 هکتار از مزارع مازندران\

کشت سویا در 3800 هکتار از مزارع مازندران

  • کد خبر: 2110237
  • چاپ
  • انتشار: 24 آبان 1398 - 15:52

استناد نیوز، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع استان زیرکشت سویا قرار گرفت.

 

به گزارش استناد نیوز، مجید بهادری اظهار کرد: امسال ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی در استان زیرکشت سویا قرار گرفت که پیش‌بینی عملکرد آن حدود دو تن در هکتار است.
وی افزود: برداشت این محصول در مازندران تازه آغاز شده و تاکنون حدود ۶۵ تن از آن توسط مراکز دولتی خریداری شده است و مابقی سویاهای تولیدی کشاورزان توسط مراکز دولتی خریداری خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران مصارف مهم سویا را تهیه روغن و استفاده برای استحصال کنجاله که پروتئین بالایی دارد بیان کرد و گفت: از سویا برای تولید خوراک دامی نیز استفاده می‌شود.
بهادری تصریح کرد: در بحث مرکبات در سطح استان در حال حاضر برداشت نارنگی ژاپنی رو به اتمام است و برداشت نارنگی محلی، پرتقال و تامسون در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود ۲ میلیون و ‌۷۰۰ هزارتن برداشت مرکبات در سال جاری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در مورد آفت‌ها و هجوم مگس میوه مدیترانه ای به مرکبات استان با اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان اقدامات خوبی برای کنترل آفت توسط باغداران صورت گرفت و خسارات در این بخش هم چشم‌گیر نیست.
بهادری افزود: کشاورزانی که دستورالعمل حفظ نباتات استان را رعایت کردند، موفق شدند آفت را کنترل و خسارات را به حداقل برسانند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: ارتباط کشاورزان با کارشناسان دولتی و خصوصی می‌تواند در افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها موثر بوده و با استفاده درست از منابع، بهره‌وری افزایش یابد.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار