به گزارش استناد نیوز به نقل از پایگاه خبری تجارت آنلاین، دکتر هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم در ابتدای مراسم که در مرکز همایش های تلاش در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضار از جمله مدیران دستگاه های اجرایی کشور و روابط عمومی ها گفت: هدف از این رویداد رونمایی بیش از پیش از ظرفیت ها و توانمندی های روابط عمومی است تا بتوانیم از ثمرات این حرفه برای پیشبرد اهداف متعالی استفاده کنیم.
هوشمند سفیدی ادامه داد: ما می خواهیم نشان دهیم در چه عرصه ای در حال فعالیت هستیم در واقع باید بگویم این رویداد متعلق به شما حضار است ما سعی کردیم در این ۱۵ دوره موضوعات مختلفی را با شما به اشتراک گذاشته و برآنیم که کشور مراتب ترقی را طی کند. اما در این دوره حساس بین المللی برخی کشورها سعی دارند دستاوردهای بزرگ ما را کوچک نشان و ضعف های کوچک ما را بزرگ نمایش دهند. به همین دلیل موضوع جنگ رسانهای و مسئولیت روابط عمومی را انتخاب کردهایم و البته انتظار داریم مسئولان نیز در این عرصه تلاش خود را انجام دهند. ولی چه کسی بهتر از روابط عمومی ها می تواند در این موضوع ورود کند، تلاش داریم که بگوییم در این مقطع زمانی چه باید بکنیم حتی برای این موضوع با رویکردی آکادمیک کارگاه های آموزشی نیز در این سمپوزیوم در نظر گرفته و اجرا می کنیم.
وی افزود: در جنگ رسانه ای اگر بتوانند یک ملت را مأیوس کنند غلبه نظامی خیلی راحت خواهد بود و این وظیفه روابط عمومی ها است که اقدامات لازم را انجام دهند و از ظرفیت های خود استفاده نمایند، در واقع روابط عمومی ها افسران جنگ رسانه هستند؛ پس باید میدان عمل روابط عمومی ها را باز کنیم البته برای هدایت بهتر این مجموعه حتماً نیاز به مغزهای متفکر است.
در ادامه خانم دکتر سوتلانا استاوریوا از بلغارستان که رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی است به سخنرانی پرداخت و سپس از روابط عمومی های برتر قدردانی شد که بانک رفاه کارگران به انتخاب هیأت داوران از مجموعه بانک ها و موسسات مالی مفتخر به دریافت نشان ویژه مسئولیت اجتماعی و لوح سپاس گردید.
در حاشیه این سمپوزیوم، هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم، در مورد انتخاب روابط عمومی بانک رفاه به خبرنگار ما گفت: این بانک از قدمت بیشتری نسبت به بسیاری از بانک ها برخوردار است بنابراین روابط عمومی بانک رفاه نیز از قدمت و تجربه بیشتری برخوردار می باشد، اعضا و مدیران روابط عمومی این بانک از دیرباز توانستند در این مراسم حضور داشته و هر کدام رویکردی به رویکردهای قبلی اضافه کنند و به همین لحاظ روابط عمومی بانک رفاه یکی از روابط عمومی های برتر و سرآمد کشور است.
وی ادامه داد: در این دوره نیز بانک رفاه هم در حوزه مسئولیت اجتماعی و هم در مورد مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و آثار آن مورد بررسی قرار گرفت که عملکرد آن قابل توجه و برجسته بود و توانست بر اساس استانداردها و شاخص های داوری رتبه اول را از آن خود کند و بر همین اساس نشان ویژه در حوزه های مذکور به روابط عمومی بانک رفاه تعلق گرفت.
دبیرکل سمپوزیوم افزود: در هر صورت بانک رفاه یکی از روابط عمومی های سرآمد کشور است ولی معنی آن این نیست که نیاز به تکامل، پیشرفت، تعالی و توسعه ندارد و باید با توجه به امکانات و پتانسیل هایی که دارد تلاش کند توانمندی های بالقوه خود را بالفعل کند.
در ادامه و در حاشیه سمپوزیوم آقای دکتر علی فروزفر رئیس هیئت داوران در مورد معیارهای انتخاب روابط عمومی بانک رفاه به خبرنگار ما گفت: ضمن تبریک به بانک رفاه کارگران که رتبه خوبی در این سمپوزیوم به دست آورده باید بگویم به طور کلی معیارهای داوری بر مبنای برنامه ریزی ارتباطی و برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دستگاه های مختلف است و از طرفی استفاده از تنوع رسانه ای و طراحی و تولید پیام های تأثیرگذار معیارهای اصلی داوری بوده است.
بنابراین به طور کلی بر اساس فرم های طراحی شده ۱۰ الی ۱۵ معیار عملکردی را ملاک داوری قرار دادیم و بر اساس نمراتی که شرکت کنندگان گرفتند، انتخاب ها صورت گرفت و البته امیدواریم نقاط مثبتی که از این سمپوزیوم به آنها منتقل میشود، روابط عمومی ها بتوانند در زمینههای قابل بهبود حرکت رو به جلو داشته باشند.
در ادامه و در حاشیه این سمپوزیوم آقای دکتر کورش سعیدی رئیس اداره روابط عمومی بانک رفاه کارگران در مورد انتخاب این بانک به خبرنگار ما گفت: خدا را شاکریم که بانک رفاه توانست در این سمپوزیوم حائز رتبه برتر شود همانگونه که استحضار دارید یکی از وظایف بسیار مهم روابط عمومی ها روشنگری و تنویر افکار عمومی است.
سعیدی ادامه داد: بانک رفاه فعالیتهای گسترده در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارتباط گسترده با رسانه ها و مخاطبین و مشتریان خودش داشته و بحمدالله در این بخش روابط عمومی بانک رفاه بسیار خوب عمل کرده و بخوبی درخشیده است به خصوص در مسئولیت های اجتماعی که از آن جمله می توان به مواردی در حوزه سلامت با اهدای دهها آمبولانس و احداث بیمارستان ها و طرح ها و فعالیت های گسترده اشاره نمود.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه جامعه کارگری ما این افتخار را داریم که بانک رفاه به عنوان یکی از متولیان و یکی از بانکهایی که رسالت خودش را در راستای رفاه کارگران عزیز و مستمری بگیران تأمین اجتماعی می داند گام بر می دارد و در این حوزه حرکت های خوبی مثل طرح کرامت و طرح کاراکارت را انجام دادهایم، نکته دوم اینکه در روابط عمومی، مرکزی را تحت عنوان مرکز فراد داریم و مسئولیت این مرکز ایجاد ارتباط بین مشتریان و سازمان بوده که نقطه نظرات، پیشنهادها و انتقادات آنها را به مدیران سازمان، مسئولین و مشتریان انتقال داده و درصدد بهبود فرایندها و تعامل دو سویه با مشتریان هستیم که در این حوزه بانک رفاه بسیار خوب عمل کرده است.
رئیس روابط عمومی بانک رفاه کارگران افزود: از دیگر بخشها عرصه آموزش است که بانک رفاه توانسته ساخت ۱۹ مدرسه در کل کشور را در دستور کار قرار دهد که ۱۱ مدرسه به نام مدرسه شهدای بانک رفاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته و اول مهرماه همزمان در 9 استان کشور زنگ این مدارس با حضور مدیران بانک رفاه به صدا درآمد، همچنین در کنار آن بسته های مختلفی از لوازم التحریر و نوشت افزار به تمامی دانشآموزان این مدارس نیز اهدا شد، البته در ادامه نیز 6 مدرسه دیگر را در حال ساخت داریم و در 2 مدرسه کمک به بهسازی و بازسازی انجام گرفته، این بانک در حوزه فرهنگ و هنر نیز حضور خوبی داشته که از آن جمله جشنواره بین المللی سعدی، جشنواره شمس تبریزی، جشنواره حافظ، جشن منتقدان سینما و حوزههای از این دست بوده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از رسالت های مهم بانک رفاه ارتباط تعاملی با اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی بوده که در راستای تنویر افکار عمومی بتواند اخبار و دستاوردهای بانک رفاه را در حوزههای مختلف به خوبی برای مشتریان و مخاطبین انعکاس و پوشش خبری دهد و خوشبختانه همین عملکرد و دستاوردها منجر به درخشش بانک رفاه و کسب رتبه برتر شده است.