چرا اختیارات استانداران و فرمانداران برای گشایش کار مردم افزایش نمی‌یابد؟\
  • عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

چرا اختیارات استانداران و فرمانداران برای گشایش کار مردم افزایش نمی‌یابد؟

  • کد خبر: 2110057
  • چاپ
  • انتشار: 14 آبان 1398 - 21:56

استناد نیوز، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:چرا اختیارات استانداران و فرمانداران برای گشایش کار مردم افزایش نمی یابد، تا چه زمانی می‌خواهیم متمرکز عمل کنیم و همه تصمیمات را برای استان ها و شهرستان ها در تهران بگیریم.

 

 به گزارش استناد نیوز، محمدرضا امیرحسنخانی در نشست علنی امروز ( سه شنبه،14 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن درود به ارواح طیبه شهدا و عرض ادب و سلام محضر ملت شریف ایران و مردم شهرستان های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه، گفت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب شرایط برای تبدیل ایران به کشوری قدرتمند و اثرگذار در دنیا فراهم است.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر براساس دستورات رهبری و دلسوزان نظام عمل می کردیم یقینا رضایتمندی مردم بیشتر بود و مردم در شرایط تحریم فشار کمتری را تحمل می کردند.

وی اظهار کرد: اگر در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی هستیم نباید کار، تلاش مضاعف و مدیریت جهادی و انقلابی، تولید داخلی و رونق تولید مورد توجه قرار گیرد، چرا نباید به مردم اعتماد و بسیاری از تصدی گری های دولت را به مردم واگذار کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با طرح این پرسش که چرا مردم برای ورود به دستگاه ها و وزارتخانه‌ها باید از گیت های مختلف عبور کنند، افزود: دستگاه هایی که با مردم بیگانه هستند بایستی با مردم همراه شوند، چرا گیت های مختلفی که سبب جدایی مردم از مسئولان است را جمع نمی کنید.

چرا اختیارات استانداران و فرمانداران برای گشایش کار مردم افزایش نمی‌یابد؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: چرا اختیارات استانداران و فرمانداران برای گشایش کار مردم افزایش نمی یابد، تا چه زمانی می‌خواهیم متمرکز عمل کنیم و همه تصمیمات را برای استان ها و شهرستان ها در تهران بگیریم.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه و خطاب به وزیر کشور، اظهار کرد: اگرچه از دستور حضرتعالی مبنی بر تبدیل فرمانداری فردوس به فرمانداری ویژه چندین ماه می‌گذرد اما هنوز خبر قابل قبولیدر این زمینه نداریم.

امیرحسنخانی ادامه داد: فردوس تنها شهرستان تک بخشی در کشور است، پس از تبدیل دو بخش آن به شهرستان ایجاد سه بخش مرکزی اسلامیه و باغستان مورد درخواست مردم و کارشناسان است چرا موضوع به دلایل مختلف عملیاتی نمی شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس، گفت: حدود 15 سال از شهرستان شدن سرایان می گذرد اما هنوز فاقد بخش مرکزی است.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگرچه باید از تلاش و توجه شما تشکر کرد اما در جمهوری اسلامی عدالت باید حرف اول را بزند. چرا بودجه سال 97 برای اتصال شهرستان های طبس و سرایان به ریل سراسری کمترین تخصیص را داشت؟

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار