مشکل تجویز دارو داریم/تولید بیش از 68 درصد مواد اولیه دارویی توسط دانشمندان ایرانی\
  • معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد؛

مشکل تجویز دارو داریم/تولید بیش از 68 درصد مواد اولیه دارویی توسط دانشمندان ایرانی

  • کد خبر: 219912
  • چاپ
  • انتشار: 07 آبان 1398 - 13:19

استناد نیوز، معاون کل وزارت بهداشت، گفت: مشابه داروهایی که تولید آنها صد درصد نیاز کشور را تامین می کند، به هیچ وجه اجازه واردات ندارد.

 

 به گزارش استناد نیوز، ایرج حریرچی، در حاشیه بازدید از درمانگاه شهدای مدافع حرم، دارالشفای امام رضا(ع)، درمانگاه میدان شهدای مشهد و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ اطراف حرم مطهر رضوی، افزود: ۹۵ الی ۹۸ درصد داروی مصرفی از نظر عددی و ۶۸ درصد مواد اولیه دارویی توسط دانشمندان ایرانی تولید می شود و این روند صعودی است و امیدواریم که بتوانیم به بازارهای منطقه صادرات بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تنها دو الی ۵ درصد داروی ساخته شده وارداتی است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری، مهم ترین نمودش در حوزه دارو است و از مردم می خواهیم که به داروی تولید داخل اعتماد کنند. همچنین در زمینه داروهایی که تولید آنها صد درصد نیاز کشور را برطرف می کند به هیچ وجه اجازه واردات نمی دهیم.

حریرچی افزود: در حوزه دارو مشکل فرهنگی داریم که متاسفانه برخی از تجویز کنندگان نیز داروی خارجی تجویز می کنند . راه حل اصلی ما در حوزه دارو اتکا به خودمان است و در مواردی هم که فعلا مجبوریم از خارج وارد کنیم، کانال های لازم را ایجاد کردیم و به فرافکنی ها و دروغ ها اهمیتی نمی دهیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار