هواشناسی ایران ۹۸/۱۱/۱۴| ورود سامانه بارشی به کشور/ آغاز بارش برف و باران از جمعه\

هواشناسی ایران ۹۸/۱۱/۱۴| ورود سامانه بارشی به کشور/ آغاز بارش برف و باران از جمعه

  • کد خبر: 2111786
  • چاپ
  • انتشار: 14 بهمن 1398 - 14:36

استناد نیوز، سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و اعلام کرد از جمعه در نوار غربی بارش برف و باران آغاز می شود. این سازمان توصیه‌هایی را به کشاورران ارائه کرده است.

به گزارش استناد نیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی از امروز تا جمعه در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش دما پیش بینی شده است.

امروز همچنین در جنوب شرق بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. روز پنجشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و برخی مناطق آذربایجان غربی و شمال کردستان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور روز جمعه سامانه بارشی وارد کشور شده و بارش بر و باران در نیمه غربی آغاز می شود. مرکز و شرق خلیج‌فارس و دریای عمان از امروز تا فردا سه شنبه مواج می‌شود. در این راستا سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای به مواج شدن دریا با حداکثر ارتفاع موج 1.5 تا 3 متری در مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خبر داده است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده از تردد شناورهای کوچک و تفریحی اجتناب شود، ضمن این‌که عملیات پشتیبانی سکوهای نفتی با اتخاذ تمهیدات لازم انجام شود و فعالیت شیلاتی تا حد امکان محدود شود.

هشدار وزش باد شدید در 4 استان

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه از وزش باد شدید موقتی طی امروز و فردا در استان‌های گیلان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی خبر داده است. نوع مخاطره این پدیده وزش باد شدید جنوبی و افزایش دمای 5 تا 7 درجه و اثر مخاطره احتمال خسارت بر سازه‌های موقت، احتمال شکستن یا افتادن درختان اعلام شده است.

این سازمان توصیه کرده تمهیدات لازم به منظور پایداری سازه‌ها، اجتناب از اتراق و توقف در نقاط پایین دست و دامنه کوه های برف‌گیر به دلیل ذوب شدن برف اتخاذ شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار