۲۱۸۲۲ شهید، نتیجه ۸۶ روز جنایت رژیم صهیونیستی در غزه\

۲۱۸۲۲ شهید، نتیجه ۸۶ روز جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

  • کد خبر: 2111103815
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1402 - 16:27

وزارت بهداشت غزه امروز (یکشنبه) در هشتاد و ششمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر خبر داد.

به گزارش روز یک‌شنبه  استناد نیوز و به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر اعلام کرد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، نظامیان اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ قتل عام جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند که منجر به شهادت ۱۵۰ نفر شد و ۲۸۶ زخمی برجای گذاشت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار