رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های انسانی به غزه را نداد\

رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های انسانی به غزه را نداد

  • کد خبر: 2111103598
  • چاپ
  • انتشار: 24 مهر 1402 - 14:05

وزیر خارجه مصر از عدم موافقت رژیم صهیونیستی با ورود کمک‌های انسانی به غزه تا این لحظه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه  استناد نیوز و  به نقل از الجزیره، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در اظهاراتی گفت که متاسفانه رژیم صهیونیستی تا این لحظه اجازه نداد که کمک‌های انسانی وارد نوار غزه شود.

وی افزود: تمرکز در این لحظه بایستی روی توقف تنش (نظامی) باشد.

ساعاتی پیش«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: آنچه رسانه ها درباره اعلان آتش بس یا بازشدن گذرگاه رفح گفته‌اند، بی اساس است.

وی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه ها به نقل از منابع صهیونیستی و غربی درباره آتش بس چند ساعته یا باز شدن گذرگاه رفح، از رسانه‌ها خواست که به منابعی غیر از منابع رسمی در مقاومت اعتماد نکنند.

از سوی دیگر «سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه تاکید کرد: تماس یا تاکیدی از سوی طرف‌های مصری درباره قصد گشودن گذرگاه رفح دریافت نشده و هر آنچه گفته شده از سوی رسانه های اسرائیلی است.

این در حالی است که پس از اخبار مربوط به گشوده شدن گذرگاه رفح برای عبور افراد و کمک های انسانی، شمار زیادی در این گذرگاه تجمع کردند.

پیش از این منابع خبری از توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی و مصر برای برقراری آتش بس انسانی ۵ ساعته برای ورود کمک های انسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح و خروج اتباع خارجی از این منطقه خبر داده بودند اما دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رزیم صهیونیستی دستیابی به چنین توافقی را تکذیب کرد.

همزمان برخی رسانه های رژیم صهیونیستی از اختلاف نظر آمریکا و رژیم اسرائیل دراین باره خبر می دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار