رویکرد اصلی دولت خانواده محوری است\
  • معادن رئیس جمهور در امور زنان؛

رویکرد اصلی دولت خانواده محوری است

  • کد خبر: 2111103522
  • چاپ
  • انتشار: 06 مهر 1402 - 10:24

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رویکرد اصلی دولت سیزدهم در موضوع جمعیت در کنار عدالت محوری، خانواده محوری است.

به گزارش روز پنج شنبه استناد نیوز و به نقل از صدا و سیما، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در یک برنامه تلویزیونی گفت: مسئله جمعیت در دولت سیزدهم جایگاه والایی دارد، همانطور که رئیس جمهور در سازمان ملل خواستار مطالبه مشترک در جهان شدند، باید همه جهانیان برای حفظ خانواده و پایداری خانواده بایستند.

انسیه خزعلی با اشاره به اینکه فرزندآوری باعث کانون گرم خانواده و پایداری آن می‌شود، افزود: قوت یک ملت در داشتن فرزندان و جوانان است و بالاترین سرمایه و قدرت یک کشور آنان هستند. یکی از شعار‌های مهم سازمان ملل جمعیت قدرت است و به تازگی به این نتیجه رسیدند که جمعیت در یک کشور مهم است.

وی همچنین گفت: هم اکنون بسیاری از کشور‌ها با پیری جمعیت مواجهه خواهند شد. ما نیز باید هرچه زودتر برای این مسئله تدبیری بیاندیشیم و برنامه دولت سیزدهم این است که از قانون جوانی جمعیت حمایت کند و برخی از مشکلات و موانع سر راه جمعیت برداشته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در اجرای قانون جوانی جمعیت هنوز به درصد قابل قبولی نرسیده ایم، گفت: یکی از مسائلی که با آن مواجه ایم، مدیران میانی، کارشناسان و کارگزاران تاثیرگذار در این حوزه است که هنوز به این باور نرسیدند در بسیاری از مواردی که درباره افزایش جمعیت مطرح است، قبول و اجرا کنند.

خزعلی، نداشتن بودجه کافی را از دیگر مشکلات در این زمینه اعلام کرد و گفت: پشتوانه بودجه‌ای در قانون به خوبی دیده نشده است و بیشتر مسائل و راهکار‌های افزایش جمعیت از جمله موضوع تأمین تسهیلات، تأمین مسکن و تأمین خودرو به بودجه بستگی دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار