توفان در سیستان دست بردار نیست\

توفان در سیستان دست بردار نیست

  • کد خبر: 2111103501
  • چاپ
  • انتشار: 01 مهر 1402 - 14:34

با گذشت بیش از ۱۲۰ روز از آغاز بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان، توفان و گرد و خاک همچنان به فعالیت خود ادامه داده و در روزهای اخیر عامل حضور هزار و۶۳۲ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی شده است.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان مجید محبی روز شنبه با بیان این مطلب، اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۸ شهریور تا یکم مهرماه تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز یک‌هزار و ۶۳۲ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۱۱۱ نفر اکنون بستری هستند.
وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏
مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: پرواز شرکت ماهان صبح امروز شنبه در مسیر تهران- زابل و بر عکس به دلیل توفان لغو شد.
حمید بارانی اظهارکرد: پرواز شرکت ماهان در مسیر تهران - زابل و برعکس به دلیل گرد و غبار و کاهش شدید دید در فرودگاه زابل این پرواز لغو شد.
به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بامداد امروز شنبه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی این شهر به ۸۰۰ متر کاهش داد.
محسن حیدری اظهارکرد: در شهرستان زهک نیز بیشینه سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر تا ۸۰۰ متر کاهش داد.
وی بیان کرد: در نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید انتظار می‌رود و با توجه به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق مرکزی و جنوبی وجود دارد.

بر اساس اعلام هواشناسی استان از ۲۸ شهریور ماه جاری شاهد باد شدید همراه با گرد و خاک در نواحی شمالی هستیم که با توجه به شدت این پدیده و برای حفظ سلامت عمومی ، امروز/شنبه/ مدارس تمام مقاطع و نیز ادارات پنج شهرستان شمالی تعطیل است.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار