توفان ۸۵۹ نفر در سیستان را روانه بیمارستان کرد\

توفان ۸۵۹ نفر در سیستان را روانه بیمارستان کرد

  • کد خبر: 2111103494
  • چاپ
  • انتشار: 30 شهریور 1402 - 13:29

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان ۸۵۹ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا ، مجید محبی روز پنجشنبه با بیان این مطلب، اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۸ شهریور تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۸۵۹ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید روز گذشته تا بیشینه ۱۰۴ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری اظهار کرد: در شهرستان زهک نیز در این مدت بیشینه سرعت باد به ۸۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید تا بسیار شدید و توفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد. در این مدت احتمال افزایش گرد و غبار و کاهش دید افقی در مناطق مرکزی و جنوبی استان وجود دارد و در نوارشرقی و غرب استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید انتظار می رود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین به لحاظ دمایی، از چهارشنبه تا اواسط هفته آینده کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دما بویژه در نیمه شمالی استان خواهیم داشت.

وی توصیه کرد که شهروندان از تردد غیر ضروری در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کنند و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار