اتهامات ترامپ نشان دهنده پوسیدگی نظام سیاسی ایالات متحده است\
  • رئیس جمهور روسیه اعلام کرد؛

اتهامات ترامپ نشان دهنده پوسیدگی نظام سیاسی ایالات متحده است

  • کد خبر: 2111103471
  • چاپ
  • انتشار: 22 شهریور 1402 - 08:36

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که طرح اتهامات جنایی متعدد علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، یک نوع آزار و اذیت سیاسی و نشان‌دهنده پوسیدگی نظام سیاسی ایالات متحده است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از راشا تودی، رئیس جمهور روسیه سه‌شنبه در جریان میزگردی در مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک، گفت: ایالات متحده در وضعیت فعلی خود نمی‌تواند ادعا کند که حق آموزش دموکراسی به دیگران را دارد.

وی افزود: اتفاقاتی که برای ترامپ می‌افتد، آزار و اذیت یک رقیب سیاسی است و این کار به طور آشکار و در معرض دید افکار عمومی مردم آمریکا و کل جهان صورت می‌پذیرد.

پوتین با اشاره به اینکه مناقشه‌ای که در ایالات متحده بر سر قدرت در جریان است، برای روسیه سودمند است، گفت: وقتی آنها برای به دست آوردن قدرت به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند در حقیقت ذات واقعی خودشان را برملا می‌کنند و خودشان در حال انجام کاری هستند که آن را به دروغ به مسکو نسبت می‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه صرف نظر از اینکه چه کسی پس از انتخابات سال آینده کاخ سفید را تصاحب خواهد کرد اما مسکو انتظار هیچ تغییر اساسی در سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه نیست، خاطرنشان کرد: ترامپ متهم به داشتن رابطه ویژه با روسیه شد که کاملاً مزخرف است زیرا وی رئیس‌جمهوری بود که بیشترین تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرد.

پوتین در ادامه با اشاره به شخصاً معتقد است اکثر سیاستمداران آمریکایی، روسیه را به عنوان دشمنی در نظر می‌گیرند که موجودیت آنها را تهدید می‌کند، تاکید کرد: البته در ایالات متحده نخبگانی هم هستند که خواهان روابط خوب میان مسکو و واشنگتن هستند اما صدای آنها سرکوب می‌شود.

به نوشته راشا تودی، ترامپ از زمان خروج از قدرت در سطح فدرال و ایالتی آمریکا، به جرائم متعددی از دستکاری در نتایج انتخابات گرفته تا تحریک به شورش و اشغال کنگره این کشور در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و تخلفات مالی، متهم شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار