سر ناسازگاری حقیقی ها با بورس / پیش بینی بازار سرمایه در کوتاه مدت\

سر ناسازگاری حقیقی ها با بورس / پیش بینی بازار سرمایه در کوتاه مدت

  • کد خبر: 2111103421
  • چاپ
  • انتشار: 11 شهریور 1402 - 22:37

حقیقی‌ها که در روز گذشته معاملاتی ۹۳ میلیارد از سرمایه خود را به بورس وارد کرده بودند، امروز خروج پول ۵۶۶ میلیاردی را از بورس رقم زدند.

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با مریم معینی خبرنگار استناد نیوز گفت: از منظر تکنیکالی شاخص کل در تایم روزانه ی ابرکومو مقاومت 2150 را پیش رو دارد و زمانی که این مقاومت رو ب بالا شکسته شود می توان امید به تغییر روند بازار داشت.

قبادی با بیان اینکه برای بررسی شاخص از صندوق های اهرمی استفاده میکنم اذعان داشت: این صندوق ها خاصیت اهرم دارند و یک گام از بازار جلوتر هستند.

فاطمه قبادی  با بیان اینکه پول خاصی در بازار سرمایه نیست اذعان داشت: پول حمایتی وارد بازار شده وهر روز یک گروه را با چاشنی اخباری که منتشر می کنند مثبت می کنند.

وی گفت: به این موج مثبت بازار به دید فرصت فرار و نقد شدن نگاه کردم و به شخصه روی سهامی که از قبل داشتم نوسان زدم.

فاطمه قبادی در ادامه با بیان این موضوع که روند کلی بازار تحت تاثیر روند دلار است افزود: ارزش معاملات حدودا ۲/۱ همت است و از نظر قیمتی سهام بین ۵ تا ۱۰ درصد افت قیمت خواهند داشت اما ازنظر زمانی هنوز مارکت کار دارد.

وی در خصوص ارزندگی سهام افزود : در کوتاه مدت به دید یک ساله میتوان به روند بازار خوشبین بود و در میان مدت ۷ سال گذشته روند بازار تا حدود قابل توجهی رشد داشته و انتظار رشد قوی در میان مدت را نداریم.

 

کارشناس بازار سرمایه در خصوص نرخ خوراک بیان داشت : اصلاح مجدد نرخ خوراک پتروشیمی ها در هفته ای که گذشت مهمترین پارامتر تاثیر گذار بر بازار بود.

وی با اینکه هنوز مشخص نیست نرخ گاز صادراتی با چه دلاری تسعیر خواهد شد، اذعان داشت  : نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها طبق فرمول عددی بین ۵۰۰۰ تا ۵۸۵۲تومان در هر مترمکعب با قیمت های فعلی گاز صادراتی در نوسان خواهد بود.

قبادی در ادامه بیان کرد:  چنانچه نرخ گاز صادراتی کاهش یابد نرخ خوراک تحویلی هم کاهش خواهد یافت اما به کمتر از ۵ هزار تومان نخواهد رسید مگر اینکه تسویه حساب ها ۳۰ روزه باشد و اگر نرخ صادراتی افزایش یابد نرخ خوراک رشد خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص جای  تمام سکه فیزیکی در بورس کدام سهم را بخریم، بیان داشت: کهربا کل داراییش سکه طلاست.

وی با بیان اینکه صندوق های طلا به شاخص و بورس کاری ندارند،  ادامه داد :  ۹۰ درصد به قیمت دلار و ۱۰ درصد به انس بستگی دارند.

در پایان این کارشناس بازار سرمایه گفت : داشتن پنل معاملاتی و استراتژی فردی لازمه فعالان بازار سرمایه هست و باید از نوسانات بهره برد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار