۳ طرح عمرانی شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/اولین سرای محله قائمشهر افتتاح شد\
  •  در هفتمین روز از هفته دولت؛

۳ طرح عمرانی شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/اولین سرای محله قائمشهر افتتاح شد

  • کد خبر: 2111103406
  • چاپ
  • انتشار: 08 شهریور 1402 - 17:27

در هفتمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار قائمشهر و معاون عمرانی ایشان، رئیس و اعضای شورای شهر قائمشهر، شهردار قائمشهر و مسئولین ۳ طرح عمرانی در سطح شهر قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، رئیس شورای شهر قائمشهر روز چهارشنبه در آئین مراسم های عمرانی شهرداری قائمشهر، گفت: عملیات اجرایی میدان شهرداری به همراه تملک املاک و تعریض بخشی از ملک اداره فنی و حرفه ای آغاز شد که با افتتاح این طرح در آینده ای نزدیک شاهد کاهش معضل ترافیک درون شهری و زیباسازی شهری خواهیم بود.

ایمان پویامهر از افتتاح سرای محله پارک مادر به منظور آموزش های شهروندی در مناطق آسیب پذیر خبر داد و افزود: در هفتمین روز از هفته دولت تملک ۹ پلاک به مساحت ۲ هزار و ۲۴۰ متر مربع  و با سرمایه ای بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان در حال انجام شدن است.

عضو شورای شهر قائمشهر هم در این مراسم با اعلام اینکه اولین سرای محله در پارک مادر این شهر افتتاح شد، گفت:  این سرای محله در زمینه های فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده است.

مفید اسماعیلی بیان کرد: با راه اندازی سرای محله  بخشی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه مرتفع می شود.

افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی

شهردار قائمشهر در این مراسم با بیان اینکه  کمتر از چهل روز گذشته شاهد آغازعملیات  اجرایی پروژه های عمرانی شهرداری قائمشهر بوده ایم این پروژه ها را  زیرگذر دخانیات ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خط پردازش تصفیه خانه شیرابه ، چمن مصنوعی و مجموعه ورزشی سمنادشت، موزه شهرداری ، فاز سوم جمع آوری و هدایت آبهای سطحی ، پارک معلم ، اجرای پست برق پردازش و خط انتقال اعلام کرد که در حال ساخت است .

کاظم علیپور با بیان اینکه  با حمایت های شورای شهر و فرماندار قائمشهر در کمیته انطباق، شورای ترافیک و شورای تامین نسبت به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه دیگر هم اقدام کرده ایم ، افزود: این پروژه ها   شامل عمایات اجرایی  میدان شهرداری و تملک ۹ پلاک با کاربری پارکینگ و همچنین افتتاح سرای محله بود که انجام شد.

وی در خصوص پروژه میدان شهر داری توضیح داد:  این میدان یکهزار متر مربع مساحت دارد که فضا برای اجرای میدان و فضای سبز آن بیش از ۵ هزار متر مربع است.

شهردار قائمشهر از خانواده های جعفری، رجبی و فنی  و حرفه ای به منظور همکاری برای تملک و آزادسازی در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کرد و گفت: به منظور تملک در اجرای این طرح بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم .

علیپور اعلام کرد: مدت اجرای این پروژه کمتر از  ۳ ماه  تعیین شده که امید است با تلاش پیمانکار در زمان مورد نظر شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

وی در خصوص هزینه اجرا و تملک این طرح ، گفت: برای این طرح  بیش از ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهرداری قائمشهر

شهردار قائشمهر با اعلام اینکه شهرداری ها به استناد مصوبات قانونی و از محل جرائم کسری باید اقدام به تامین پارکینگ کنند اما به دلیل دغدغه های مالی این کار توسط  شهرداری ها صورت نمی گیرد، ادامه داد: متاسفانه هزنیه درآمد ناشی از پارکینگ صرف هزینه های دیگر می شود که در تمام کشور شاهد ترافیک و عدم تامین پارکینگ هستیم.

علیپور با اعلام اینکه این شهرداری در سال جاری و از محل کسری پارکینگ و درآمد شهرداری نسبت به تملک ۹ پلاک با کاربری پارکینگ در ورودی قام محله  اقدام کرده است، افزود: تملک ۹ پلاک در فضایی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۲۴۰ متر مربع و با کاربری پارکینگ و هزینه ای بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حال انجام شدن است.

علیپور زمان مدت اجرای تملک را کمتر از ۳ ماه اعلام کرد و ادامه داد: بعد از اتمام تملک نسبت به احداث پارکینگ طبقاتی،  مجتمع تجاری و هتلینگ اقدام خواهیم کرد.

شهردار قائمشهر در پایان در خصوص افتتاح سرای پارک محله مادر گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره بردرای رسیده است.

فرماندار قائمشهر در این طرح ها، گفت: در دهه فجر سال گذشته شهرداری قائمشهر در پروژه های استان  رتبه اول را کسب کرده است.

جواد مولایی قرا، افز ود: به مناسبت هفته دولت امسال  ۱۰۳ طرح با اعتباری بالغ بر  ۱۷۴۰ میلیارد تومان در سطح این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی گفت: پروژه  ۳۲۰تختخوابی رازی قائمشهر در آینده ای نزدیک با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار