طرح هادی روستای پاشاکلا بالاتجن در قائمشهر به بهره برداری رسید\
  • در سومین روز از هفته دولت؛

طرح هادی روستای پاشاکلا بالاتجن در قائمشهر به بهره برداری رسید

  • کد خبر: 2111103388
  • چاپ
  • انتشار: 04 شهریور 1402 - 17:25

در سومین روز از هفته دولت و در روز شنبه طرح هادی روستای پاشاکلا با حضور فرماندار قائمشهر و معاون عمرانی ایشان، بخشدار بخش مرکزی، نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر، مسئولین، رئیس و اعضای شورا روستای پاشاکلا، دهیار و اهالی این روستا به بهره برداری رسید.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، رئیس شورا روستای پاشاکلا روز شنبه در آئین افتتاحیه طرح هادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و خیر مقدم به حاضرین با اعلام اینکه برای این پروژه چهار میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: از این میزان مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  از محل کمیته برنامه ریز ی شهر ستان و قیررایگان بنیاد مسکن و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم از محل دهیاری و خودیاری مردمی  تهیه و اجرا شده است.

داوود گران پاشا خاطرنشان کرد: طرح هادی این روستا به طول ۲ کیلومتر و 200 مترمربع با مشارکت اهالی محل و بنیاد مسکن اجرایی شده است.

وی این طرح را شامل اقداماتی همچون جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت اعلام کرد.

روستا

فرماندار  قائمشهر در این مراسم گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۰۳ پروژه با اعتباری بیش از یکهزار و ۷۴۰ میلیارد تومان در سطح این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

جواد مولایی قرا بیان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در تمامی حوزه ها به ویژه عمرانی و زیرساختهای روستایی شاهد پیشرفتهای چشمگیری هستیم که منجر به مهاجرت معکوس شده است.

کمال علیپور نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر هم در این مراسم با بیان اینکه امسال مجلس در قالب تسهیلات مسکن و پروژه های سرمایه گذاری اعتباری را برای بنیاد مسکن در نظر گرفته است، افزود: مجلس حدود ۶ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان اعتبار  برای بنیاد مسکن در نظر گرفته است.

علیپور به حواله قیر رایگان اشاره ای کرد و گفت:  امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان مصوب شد تا بنیاد مسکن بتواند نسبت به عمران و آبادانی روستاها اقدام کند.

کیوان مرادیان نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر در این مراسم با اشاره به اینکه در بازدیدی که از روستاها داشته ایم خیلی از دهیاری ها از فرایند پروژه ، انتخاب پیمانکار گله مند بوده اند، گفت: این موضوع در دستور کار قرار گرفت و بحث درآمد پایدار در مجلس مصوب شد تا دهیارانی که می توانند به عنوان دستگاه اجرایی فرایند ساخت پروژه را برعهده بگیرند، به آنان واگذار شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان قائمشهر در این مراسم با اعلام اینکه در سال گذشته با مشکل تامین قیر مواجه بوده ایم اما این مساله امسال مرتفع شد، افزود: سهم قیر شهرستان را از  ۱۶ میلیارد  به  ۳۰ میلیارد رسانده ایم تا همه روستائیان از نعمت آسفالت بهره مند شوند.

حق پناه در پایان اعتبار شهرستانی بنیاد مسکن در کمیته برنامه ریزی را ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

روستا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار