انجمن انسان شناسی آمریکا به دليل همدستی مراکز آکادمیک رژیم صهیونیستی را تحریم کرد\

انجمن انسان شناسی آمریکا به دليل همدستی مراکز آکادمیک رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

  • کد خبر: 2111103372
  • چاپ
  • انتشار: 31 مرداد 1402 - 14:59

انجمن انسان‌شناسی آمریکا به دلیل همدستی مراکز آکادمیک رژیم صهیونیستی با کابینه این رژیم در پاکسازی قومی فلسطینی‌ها، این مراکز را تحریم کرد.

به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز و به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، اعضای انجمن انسان‌شناسی آمریکا از تحریم مراکز آکادمیک رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

۳۷ درصد اعضای انجمن انسان شناسی آمریکا در یک رای گیری در این رابطه شرکت کردند. در این میان، ۲ هزار و ۱۶ نفر یعنی ۷۱ درصد به تحریم مراکز آکادمیک رژیم صهیونیستی رای دادند و ۸۳۵ نفر یعنی ۲۹ درصد نیز با تحریم آن مخالفت کردند.

اعضای انجمن انسان شناسی آمریکا از ۱۵ ژوئن تا ۱۴ جولای فرصت داشتند تا در رای گیری شرکت کنند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، رای اکثریت اعضای انجمن انسان شناسی آمریکا علیه رژیم صهیونیستی را نشان دهنده تغییر رویکرد آن در هفت سال گذشته ارزیابی کرد، زیرا در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز درباره تحریم این رژیم رای گیری شد، اما اکثریت از تحریم حمایت نکرده بودند.

بیانیه انجمن انسان شناسی آمریکا، رژیم اسرائیل را رژیمی آپارتاید معرفی کرد و خواستار تحریم مراکز آکادمیک این رژیم تا زمان تحقق حقوق فلسطینی ها در چارچوب حقوق بین الملل شد.

این روزنامه صهیونیستی، تاکید بر تحریم مراکز آکادمیک رژیم صهیونیستی را محدود به انجمن انسان شناسی ندانست و نوشت: «انجمن مطالعات خاورمیانه» و «انجمن مطالعات آمریکا» از جمله انجمن های آکادمیکی هستند که به تحریم های ضداسرائیلی پیوسته اند.

انجمن انسان شناسی آمریکا نیز اعلام کرد که مراکز آکادمیک رژیم صهیونیستی باید به خاطر همدستی با کابینه این رژیم در سرکوب آزادی آکادمیک فلسطینی ها و سوءاستفاده از دانش انسان شناسی برای پاک‌سازی قومی فلسطینی‌ها تحریم شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار