عملیات اجرایی پروژه های یازده گانه شهرداری قائمشهر آغاز شد\

عملیات اجرایی پروژه های یازده گانه شهرداری قائمشهر آغاز شد

  • کد خبر: 2111103298
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1402 - 18:15

آئین کلنگ زنی و اجرای پروژه های یازده گانه شهرداری قائمشهر روز شنبه با حضور مهدی انگوران مدیر کل امور شهری و شوراها استانداری، رحمان معصومی مدیر کل راه آهن شمال، کیوان مرادیان نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، فرماندار قائمشهر، رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار قائمشهر، معاونین شهردار، پرسنل شهرداری و مسئولین شهرستانی آغاز شد.

 

خبرنگار : مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، این طرح ها شامل تملک ۹ پلاک با کاربری پارکینگ در ورودی خیابان قائم محله، زیرگذر دخانیات، تصفیه خانه شیرابه، ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سایت تفریحی ورزشی و چمن مصنوعی سمنادشت، فاز سوم جمع آوری و هدایت آبهای سطحی خیابان شریعتی و هسته مرکزی شهر، تعریض و تملک فنی و حرفه ای جهت احداث میدان شهرداری، اجرای جاده سلامت نساجی شماره یک، پارک معلم، ایجاد پست برق برای راه اندازی خط پردازش سایت زباله است که عملیات اجرایی این پروژه های عمرانی در سطح شهر قائمشهر آغاز شد.

رئیس شورای شهر قائمشهر با اعلام اینکه پروژه زیرگذر دخانیات پروسه سختی را تا صدور مجوز و دستورات لازم طی کرده است، گفت: ارتفاع زیر گذر دخانیات بیش از ۵ و نیم متر است و رمپ این طرح هم در سه محور طول جنوبی و شمالی طراحی شده که کل رمپ احداثی به طول ۴۲۰ متر می باشد.

جعفر احمدی پیش بینی اولیه برای اجرای طرح زیرگذر دخانیات را ۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

 وی افزود: امیدواریم عملیات اجرایی زیرگذرهای قائم محله و چشمه شهر هم اجرایی شود تابا شکسته شدن این حصر بتوانیم شاهد کاهش بار ترافیکی باشیم.

رئیس شورای شهر قائمشهر با اعلام اینکه با برنامه هدفمند ۱۰۰ درصد از بودجه سال گذشته محقق شد، گفت: برای تملک نه پلاک با کاربری پارکینگ در ورودی خیابان قائم محله بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شد.

شهرداری قائمشهر

افزایش بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع کاربری مسکونی، خدماتی و اداری  به عنوان املاک شهرداری

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه در هشت پلاک توافقات بزرگی انجام داده ایم و توانسته ایم با تغییر کاربری از حق السهم شهرداری برای ایجاد  پارک و فضای سبز استفاده کنیم، گفت: در سال گذشته سه پارک محله ای افتتاح و به بهره برداری رسید امسال هم بنا داریم تا ۳ پارک محله ای دیگر را اجرایی کنیم.

کاظم علیپور گفت که در این هشت پلاک بیش از ۳۵ هزار متر مربع به عنوان حق السهم شهرداری برای ایجاد پارک و فضای سبز  و ۲۰ هزار متر مربع هم  به عنوان معابر عمومی دریافت کرده ایم .

وی با اعلام اینکه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع کاربری مسکونی، خدماتی و اداری  به عنوان املاک شهرداری اضافه شد و املاک دیگری هم خریداری کرده ایم، ادامه داد: در توافقات سال گذشته و براساس نظر کارشناس بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به املاک شهرداری اضافه شد.

شهردار قائمشهر با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۳ ماشین آلات خریداری شد، گفت: این تعداد ماشین با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان براساس قیمت کارخانه خریداری شد.

علیپور از پروژه های یازده گانه این شهرداری در سال جاری خبر داد.

وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی زیر گذر دخانیات با پیش بینی اعتبار اولیه ۲۹ میلیارد تومان یکی از پروژه های یازده گانه این شهرداری است این نوید را داد تا کمتر از سه ماه آینده عملیات اجرایی پروژه زیرگذر قائم محله هم آغاز شود تا مردم پشت منطقه راه آهن تا پایان امسال شاهد افتتاح و بهره برداری این طرح ها باشند.

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه عملیات اجرایی پارک معلم در فضای به مساحت ۶ هزار متر مربع آغاز شد گفت این پروژه در راستای توسعه سرانه فضای سبز، ایجاد روحیه نشاط و شادابی شهروندان با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال کمتر از پنج ماه به بهره برداری می رسد.

علیپور بیان کرد: توسعه و افزایش سرانه فضای سبز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: احداث ابنیه های خدماتی، تجاری، کافی شاپ، زمین بازی کودکان، سرای محله، مسیر دوچرخه سواری و جانمایی اورژانس 115 در این پارک اجرا خواهد شد.

شهردار قائمشهر دیگر طرحی که عملیات اجرایی آن آغاز شد را تصفیه خانه شیرابه با ظرفیت 100 متر مکعب در روز و اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال اعلام کرد.

علیپور به ایجاد پست برق برای راه اندازی خط پردازش سایت زباله با هزینه 11 میلیارد ریال اشاره ای کرد و گفت : این طرح در سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سایت تفریحی ورزشی و چمن مصنوعی سمنادشت به مساحت یک هکتار آغاز شد، افزود: برای این طرح 120 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است که در مدت 6 ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

شهردار قائمشهر در پایان گفت: احداث زمین فوتبال، جاده سلامت به عرض چهار متر و سکوی تماشاگران و کانکس رختکن در این طرح اجرا خواهد شد.

شهرداری قائمشهر

شهرداری قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار