وزیر علوم: استادان دانشگاه‌ها خوداتکایی را در بین دانشجویان تقویت کنند\

وزیر علوم: استادان دانشگاه‌ها خوداتکایی را در بین دانشجویان تقویت کنند

  • کد خبر: 218296
  • چاپ
  • انتشار: 08 مرداد 1398 - 19:27

استناد نیوز،  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استادان، تولید ملی و خود اتکایی را در بین دانشجویان تقویت کنند، ادامه داد: دشمن اگر احساس کند روی پای خودمان هستیم و قرار نیست به دلیل نیازهای موردی تابع افکار و اندیشه ها و برنامه های آنها باشیم به طور حتم عقب خواهد کشید.

به گزارش استناد نیوز، منصور غلامی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از چهار محصول شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی سهند در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بخش اصلی مباحثی که در ارتباط با صنعت در دانشگاه ها مطرح می شود در راستای حل مشکل جامعه و انتقال دانش به سطح فناوری و انتقال فناوری به سطح جامعه است.

وی با اشاره به محصولاتی که در این مراسم رونمایی شد، ادامه داد: همه این ها نمونه ای از گروه های موفق انتقال دانش و فناوری به سمت حل مسائل کشور و همچنین حضور در بازارهای جهانی و حضور در عرصه های علم و فناوری دنیاست.

غلامی اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد این باشیم که دانشگاه ها در عرصه تولید دانش و فناوری پیشتاز باشند و به سمت حفظ جایگاه علمی کشور در عرصه های بین المللی و حضور در صحنه های رقابت در بازارهای جهانی در ارایه محصولات فناورانه باشیم.

وی گفت: انتقال مطالب و یافته های علمی به مجموعه های علاقمند در بیرون دانشگاه می تواند کمک کند تا صنایع و بخش های صنعتی که نیاز به کمک دانشگاه دارند با دیدن این فعالیت ها با رغبت بیشتری به سمت دانشگاه ها بیایند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته شاهد این بودیم که بخش قابل توجهی از محصولات ارایه شده در نمایشگاه هایی که در هفته پژوهش ارائه می شود یافته های دانشگاهی به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیاز داریم امیدواری مردم و نسل جوان را تقویت کنیم، گفت: در سال های اخیر شاهد این هستیم که دشمن تلاش زیادی برای کاهش امید و خود باوری در بین مردم به خصوص جوانان می کند و به دنبال نگران کردن مردم جامعه است.

غلامی اظهارداشت: در این راستا اصحاب رسانه نقش بسزایی در اطلاع رسانی دستاوردهای علمی دانشگاه ها دارند.

وی با بیان اینکه آنچه که باعث اختراع می شود نیاز بشر است، گفت: شرایط کنونی باعث شده تا برای دستاوردهای علمی و فناوران محققان، تقاضا ایجاد شود و باید تلاش کنیم این فضا را حفظ کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکیدکرد: با تلاش هایی که دولت در بخش های مختلف به خصوص در بخش سیاست های خارجی کشور انجام داده بحران های سیاسی عبور خواهد کرد و باید همیشه یادمان باشد که خوداتکایی و خودباوری، اعتماد به مجموعه داخلی یکی از اهرم های مهم حفظ امنیت ملی در سطح جهانی است.

به گزارش ایرنا دکتر منصور غلامی در دومین روز سفر خود به آذربایجان شرقی با حضور در دانشگاه صنعتی سهند، از چهار طرح فناورانه "ساخت ظروف کشت سلولی هوشمند"، "سامانه نمایشگر سه بعدی آدالوکس"، "جوهرهای ضدجعل فوتوکرومیک و فلورسانس" و "سامانه تصفیه آب خاکستری با استفاده از غشاهای نانوساختار سرامیکی" رونمایی کرد.

وزیر علوم صبح دیروز دوشنبه با استقبال مسوولان محلی وارد تبریز شد و با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برنامه ۲ روزه سفر خود به آذربایجان‌شرقی را آغاز کرد.

دکتر غلامی روز گذشته نخستین آشپزخانه صنعتی دانشگاهی کشور و امروز واحد فرآوری فرآورده‌های شیری را در دانشگاه تبریز راه‌اندازی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار