پس از وقوع سیل در کشور به ویژه استانهای گلستان، مازندران و فارس، کمیته بحران و پشتیبانی به این منظور در بانک تشکیل شده تا با ارسال اقلام و تجهیزات مورد نیاز، گوشهای از مشکلات هموطنان آسیب دیده مرتفع گردد.
مدیرعامل بانک ملی ایران در روزهای اخیر به صورت مستمر، آخرین وضعیت مناطق سیل زده را از مسؤولان استانی بانک پیگیری کرده و تدابیر لازم برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده را ارائه کرده است.
از سوی دیگر رؤسای ادارات امور شعب استانهای سیل زده به نمایندگی از مدیرعامل بانک، از مناطق درگیر سیل بازدید و سرکشی کرده اند.
حضور در منازل کارکنان آسیب دیده بانک و هماهنگی برای تسریع کمک به آنها و شرکت در جلسات ستاد بحران استان و هماهنگی با واحدهای ذیربط در خصوص کمکهای بلاعوض و تسهیلات مسکن از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.
همچنین کمیتههای خودجوش کارکنان بانک در استانهای مختلف تشکیل شده و تا کنون کارکنان بانک ملی ایران در استانهای مختلف با ارسال چندین محموله غذایی و بهداشتی به مناطق سیل زده تلاش کرده اند در این حادثه غمبار در کنار هموطنان سیل زده باشند.
تشکیل ستادهای مردمی با محوریت و راهبری بانک ملی ایران در برخی استانها نظیر گلستان جهت اسکان و پذیرایی دو هزار نفر از مردم سیل زده استان و اسکان برخی از هموطنان در اماکن متعلق به بانک و منازل کارکنان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.