گزارش انفجار تروریستی ترکیه با بیش از 195 کشته و زخمی\
  • شب گذشته در استانبول

گزارش انفجار تروریستی ترکیه با بیش از 195 کشته و زخمی

  • کد خبر: 21439
  • چاپ
  • انتشار: 21 آذر 1395 - 11:09

شب گذشته در کشور ترکیه دو انفجار خوبین با تعداد تلفات بالا به وقوع پیوست یکی از این دو انفجار در محوطه بیرونی باشگاه «بشیکتاش» و دیگری در نزدیکی پارک «مچکا»، واقع در منطقه «شیشیلی» استانبول بود.

به گزارش استناد نیوز، این اقدام تروریستی که هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته باعث ایجاد رعب و وحشت در بخش اروپایی ترکیه شده است و فضای امنیتی را در استانبول ایجاد کرده، هدف این انفجارها بیشتر نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه بوده است.

 

پس از وقوع این انفجارها رسانه های مختلف در مورد تعداد کشته ها و مجروحان حادثه اظهار نظرات مختلفی داشتند تا اینکه وزیر کشور ترکیه، بامداد یکشنبه اعلام کرد شمار تلفات دو انفجار در استانبول به 29 کشته و 166 زخمی افزایش یافته است. این درحالی است که انتظار می رود آمار نهایی بالاتر از آمار اعلام شده باشد.

 

 در حالی که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده نگرفته است، «نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد برخی دلایل حاکی از آن است که حزب کارگران ترکیه «‌پ‌ک‌ک» در دو انفجار استانبول دست داشته‌اند.

 

به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی، نخست وزیر ترکیه در پی انفجارهای تروریستی دیشب در استانبول یک روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم های این کشور در سراسر ترکیه و نمایندگی های آن در خارج امروز به حالت نیمه افراشته در آمده است.

 نخست وزیر ترکیه عاملان حملات تروریستی دیشب استانبول را جنایتکار و دشمن بشریت توصیف و آنها را به شدت محکوم کرد و مردم ترکیه این روزهای دشوار را با همبستگی بیشتر پشت سر خواهند گذاشت.

 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای در واکنش به انفجارها در مرکز استانبول اعلام کرد : «یک حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان ما صورت گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که این انفجارها علیه بازی فوتبال «بشیکتاش-بورساسپور» با هدف افزایش تعداد تلفات و قربانیان بوده است. در نتیجه این حملات متأسفانه شهدا و زخمی‌هایی داشتیم».



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار