انعقاد قرارداد ۷ هزار میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های مقابله با تنش آبی\

انعقاد قرارداد ۷ هزار میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های مقابله با تنش آبی

  • کد خبر: 2111104337
  • چاپ
  • انتشار: 03 تیر 1403 - 08:28

مدیر عامل آبفا مازندران از تخصیص ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای استان مازندران خبر داد و گفت: برای رفع کامل تنش آبی در استان نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال هستیم.

به گزارش استناد نیوز، بهزاد برارزاده در نشستی مطبوعاتی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با اشاره به ضرورت صرفه جویی در این مایه حیاتی و استراتژیک اظهار داشت: سرانه آب در کشورهای پیشرفته از ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه و در کشور ما ۱۹۰ لیتر و در استان مازندران ۱۹۴ لیتر در ثانیه است که با توجه به گرمای هوای و نیز مسافر پذیر بودن استان ضروریست مردم استان ضمن تعبیه مخزن و ذخیره حداقل ۷۰۰ لیتر به ازای هر نفر، در مصرف آب صرفه جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند.

به گفته برارزاده در حال حاضر این شرکت با تحت پوشش قرار دادن تمامی شهرهای استان با جمعیت حدود ۲.۱ میلیون نفر و ۱۷۸۰ روستا با جمعیتی در حدود ۱.۱ میلیون نفر و نیز حدود ۱.۲۵ میلیون نفر جمعیت غیر دائم ،توریست در مجموع به حدود ۴.۴۵ میلیون نفر خدمات رسانی می کند و بر این اساس ۸۵ درصد نیاز آبی استان از ۷۴۱ حلقه چاه،۴۲۲ دهنه چشمه و ۱۵ درصد نیز از آبهای سطحی شامل ۴ تصفیه خانه،۳ سد و یک رودخانه تامین می شود.

*کمبود ۱۳۸۹ لیتر آب شرب در ثانیه

مدیر عامل آبفا مازندران از نیاز ۱۵ هزار و ۱۷۶ لیتر در ثانیه آب شرب برای ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت استان خبر داد که در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۸۷ لیتر در ثانیه تامین و یکهزار و ۳۸۹ لیتر در ثانیه و علاوه بر این تامین آب آشامیدنی مسافران دغدغه ماست.

برارزاده ،مازندارن را نیازمند نگاه ملی خواند و گفت: در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به آبرسانی شد در همین راستا برای مقابله با تنش آبی اقدامات مهمی شامل اصلاح، توسعه و احداث ۱۹۳۰ کیلومتر خط انتقال آب ، حفر ۵۲ حلقه و بهسازی و مهندسی مجدد ۱۳۱ حلقه چاه ، احداث ۳۴ هزار متر مکعب مخازن ذخیره همچنین بهره مندی از ۱۰ حلقه چاه پیزومتری و کشاورزی با ظرفیت تامین ۲۲۳ لیتر و افزایش ۲۰۹۶ لیتر در ثانیه توان تولید و .... انجام شد.

*۵۳۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده در مازندران

او با اشاره به ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده در استان افزود: رفع و اصلاح این مقدار شبکه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در خصوص ضرورت اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب با توجه به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی در مازندران و ضرورت حفظ محیط زیست اظهار داشت: در ۱۸شهر استان طرح فاضلاب اجرایی شده و در حال حاضر ۶ شهر با بیش از ۴۱۷ هزار و ۳۶۰ نفر تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.

او در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در خصوص فاضلاب قائمشهر و نیز مجتمع آبرسانی تلمادره از ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای رفع تنشهای اجتماعی در منطقه و آمادگی شرکت برای ارئه خدمات بهینه به مردم خبر داد و گفت: از ۶۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در قائمشهر تاکنون ۳۰ کیلومتر اجرایی شده است و در مجتمع آبرسانی تلمادره نیز علیرغم ایجاد تاسیسات آبرسانی و توافق برای استفاده دوگانه شرب و کشاورزی از چاه موجود همچنان با تنش اجتماعی مواجه ایم که این مهم نیازمند کار فرهنگی و همراهی مسئولان ذیربط و خبرنگاران است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار