57 کیلومتر شبکه سیمی اصفهان به کابل خودنگهدار تبدیل شد\

57 کیلومتر شبکه سیمی اصفهان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

  • کد خبر: 2111102679
  • چاپ
  • انتشار: 09 آبان 1401 - 17:14

مدیر امور برق منطقه 3 اصفهان، گفت: ۵۷ کیلومتر از شبکه سیمی در این منطقه با هزینه بیش از ۲۴۸ هزار و ۹۲۴ میلیون ریال به شبکه کابل خود نگهدار تبدیل شده است.


به گزارش استناد نیوز، سعید رئوفی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان‌اینکه این میزان کاهش تلفات با اعمال مدیریت صحیح مُحقق شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین موارد در رساندن انرژی با کیفیت و مطلوب به مصرف کنندگان، کاهش تلفات است.
وی با اشاره اصلاح ساختار شبکه و تبدیل سیم‌های مسی به شبکه کابل خودنگهدار در راستای کاهش تلفات برق افزود: ۵۷ کیلومتر از شبکه سیمی در این منطقه با هزینه بیش از ۲۴۸ هزار و ۹۲۴ میلیون ریال به شبکه کابل خود نگهدار تبدیل شده است.
مدیر امور برق منطقه سه اصفهان افزود: ۴۵۰ کیلومتر مجموع شبکه سیمی موجود در این منطقه است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سه سال آینده بطور کامل به شبکه کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: مجموع شبکه فشار ضعیف این منطقه حدود ۷۰۰ کیلومتر است که در سال‌های گذشته حدود ۴۰۰ کیلومتر از آن به شبکه کابل خود نگهدار مجهز شده است و بخش باقیمانده آن نیز تا سه سال آینده تکمیل و به شبکه کابل تبدیل خواهد شد.
رئوفی با اشاره به اینکه شبکه‌های جدید احداثی بصورت کابل خودنگهدار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ۳۱۹ واحد مسکونی، اداری و تجاری در سالجاری با هزینه بیش از ۸۹ هزار و ۵۲ میلیون ریال برقدار شدند که کابل کشی آنها نیز بطور کامل انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه پیک بار سال ۱۴۰۱ را با موفقیت و بدون هرگونه خاموشی منازل پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: پیک بار امسال منطقه سه اصفهان(غرب اصفهان) معادل ۹۷ مگاوات بود که این پیک در روز پنجم مرداد سالجاری در دمای ۴۲ درجه سانتیگراد رُخ داد و بخوبی مدیریت شد.
مدیر امور برق منطقه سه اصفهان گفت: پیک بار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشت.
وی افزود: بعضی مواقع عنوان می‌شود که خاموشی‌های امسال در بخش صنعت اعمال شده اما واقعیت این است که با مدیریت مصرف و اجرای خوب دستورالعمل های ابلاغی و پایش وزارت نیرو و مدیریت درست مصارف اداری و صنعتی، از این بحران سربلند بیرون آمدیم و هیچ خاموشی در سطح خانگی و شهری اعمال نشد.
رئوفی گفت: امسال ۵۴۵ تفاهمنامه همکاری در راستای مدیریت مصرف با مشترکان به امضا رسید.
وی اظهار داشت: فروش و واگذاری انشعاب در بخش خانگی در سالجاری ۱۲ رشد داشت و در بخش عمومی ۷درصد و در زمینه بهبود وضعیت روشنایی معابر نیز حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.
مدیر امور برق منطقه سه اصفهان ادامه داد: حدود ۸۰ درصد از مشترکان این منطقه خانگی هستند و پس از آن مشترکان سایر مصارف شامل مشاغل آزاد قرار دارند اما مشترکان بخش کشاورزی و صنعتی این منطقه تعداد کمی را دربرمی‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان دارای ۱۴ منطقه از جمله ۹ منطقه شهری و چهار مدیریت شهرستانی، است اضافه کرد: امور برق منطقه سه اصفهان در مجموع ۱۳۲ هزار مشترک را تحت پوشش خود قرار داده است و به‌ تقریب حدود ۱۰ درصد از مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان محسوب می‌شوند. منبع ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار