کاهش ۱۰ درصدی تصادفات از ابتدای سال تاکنون\
  • فرمانده نیروی انتظامی:

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات از ابتدای سال تاکنون

  • کد خبر: 2110652
  • چاپ
  • انتشار: 20 آذر 1398 - 13:39

استناد نیوز- فرمانده نیروی انتظامی از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در مورد تعداد جان‌باختگان تصادفات نیز سه درصد کاهش و طبق آمارها پس از نوروز تاکنون افزایش دو درصدی سفرها را داشتیم.

 

 به گزارش استناد نیوز، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی ۱۳۹۸، مراقبت از جاده‌ها و کمک‌رسانی به رانندگان در جاده‌ها را یکی از بهترین اعمال برشمرد و اظهار داشت: تلاش ما این است که کمترین حوادث، سوانح و تلفات را در جاده‌ها داشته باشیم.

وی گفت: هر سال باید نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته باشیم و از نوآوری‌ها و تجهیزات برای کاهش تصادفات و میزان جان‌باختگان استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: با وجود اینکه تعداد خودروها، سفرها و ترددها افزایش داشته، تصادفات و میزان جان‌باختگان کاهش داشته است.

سردار اشتری با تأکید بر ضرورت همکاری دولت با ناجا برای کاهش تلفات جاده‌ای گفت: دولت باید در زمینه کاهش تصادفات در کنار ما باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هر سال نسبت به سال گذشته باید ارتقا پیدا کرده و از فناوری روز برای کاهش جان‌باختگان استفاده شود، افزود: فرمانده معظم کل قوا فرمودند تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی باید به حداقل ممکن برسد و یک نفر کشته نیز زیاد است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد خودرو، تردد و سفر شاهد کاهش تصادفات و جان‌باختگان بودیم اما این تعداد نیز زیاد است. تمام دستگاه‌ها و به خصوص دولت باید در کاهش تصادفات کمک کنند، باید عوامل تصادفات را برطرف کنیم، عوامل انسانی، زیرساخت ها و صنعت خودرو در این امر موثر است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه جاده‌ها باید استاندارد و امدادرسانی به موقع و سریع باشد، اظهار داشت: باید این مقدار تلفات سوانح راننگی نیز کاهش پیدا کند، از ابتدای سال تاکنون حدود سه درصد جان‌باختگان و ۱۰ درصد مجموع تصادفات کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که از ابتدای سال تاکنون، تردد افزایش حدود ۲.۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها به دنبال کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی هستیم، افزود: برخی تصور نکنند نیروی انتظامی صرفاً باید درباره افزایش ترافیک و سوانح رانندگی پاسخگو باشد. چنین نیست البته پلیس خود را موظف و بالاترین متولی می‌داند اما باید عزم و اراده ملی وجود داشته باشد و بیش از این ایجاد شود.
سردار اشتری گفت: پیش‌بینی این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ اقدامات مناسبی در راستای این هوشمندسازی انجام شود، پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از پلیس های پیشگام در این حوزه بوده است و گام های اولیه ای برای استفاده از تبلت و دست‌افزارهای موبایلی برای کارشناسان تصادفات، ترسیم کروکی، جلوگیری از جعل و افزایش سرعت عمل نیروها برداشته و تجهیزات خوبی در این چند ماهه وارد پلیس راهور شده است و با توافقات صورت گرفته امیدواریم خودروهای خوب و قابل اعتماد را برای مسیرهای کوهستانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه ترافیک از پهپاد، بالگرد و پلیس نامحوس استفاده می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم امسال نیز نسبت به سال های گذشته موفقیت داشته باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار