بکارگیری ۱۳۷۹ دستگاه تمام الکترونیک اخذ رای برای حوزه انتخابیه قائمشهر\

بکارگیری ۱۳۷۹ دستگاه تمام الکترونیک اخذ رای برای حوزه انتخابیه قائمشهر

  • کد خبر: 2111104205
  • چاپ
  • انتشار: 20 ارديبهشت 1403 - 09:27

فرماندار و رئیس ستاد مرکز حوزه انتخابیه قائمشهر از برپایی ۱۳۷۹ صندوق الکترونیکی اخذ رای برای انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر خبر داد و گفت از این تعداد ۷۲۳ صندوق الکترونیکی اخذ رای متعلق به شهرستان قائمشهر است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکز حوزه انتخابیه قائمشهر، جواد مولایی قرا فرماندار با اشاره به الکترونیکی بودن انتخابات در این دوره، گفت: با نظر وزارت کشور انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه در کل کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود که حوزه انتخابیه شهرستان قائمشهر هم یکی از آن حوزه‌ها است، بر همین اساس نیاز مقوله آموزش به صورت جدی‌ و کامل‌تر انجام شد.

وی افزود: در این فرآیند حدود ۱۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، سرگروه‌های فنی و بازرسین انتخابات آموزش دیده‌اند. برای تسلط و اجرای بدون نقص فرآیند برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه و تمام الکترونیک، یک دوره همایش آموزشی برای تمامی ناظرین، عوامل اجرایی و کاربران مربوطه برگزار و مراحل کار و فرآیند اخذ آرا با دستگاه های الکترونیکی به صورت فنی و تخصصی توسط مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری و مسئول کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه انتخابیه به مردم در مساجد، مراسمات مختلف، میادین تعیین شده، آموزش داده شد.

فرماندار قائمشهر اظهار کرد: همچنین برای پیشگیری از خطاها و اشتباهات سیستمی و فنی احتمالی و آماده سازی هر چه بهتر فرآیند اجرایی تمام الکترونیک مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، مانور انتخابات با حضور فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، رئیس هئیت نظارت، دبیر ستاد و مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انتخابات، اجرا شد.

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه در حوزه انتخابیه قائمشهر ۴۱۶ شعبه و در شهرستان قائمشهر ۲۰۴ شعبه اخذ رای داریم، گفت: تعداد ۷۲۳ صندوق الکترونیکی اخذ رای متعلق به شهرستان قائمشهر و تعداد ۱۳۷۹ صندوق الکترونیکی اخذ رای برای حوزه انتخابیه قائمشهر در نظر گرفته و دریافت شد.

مولایی قرا با اشاره این موضوع مهم که، کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رای دهند، افزود: افرادی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، در مرحله دوم، فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رای بدهند. همچنین  متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

مولایی یاداور شد: کارشناسان و کاربران انتخابات به صورت گروهی و شیفتی به صورت روزانه در فرمانداری شهرستان جهت آماده سازی دستگاه‌ها مشغول بوده اند که به لطف خدا و تلاش همه مجموعه، شرایط برای برگزاری یک انتخابات سالم و بی نقص، آماده و مهیا است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار