انتقاد ادیانی نماینده مجلس از رئیس محیط زیست/ کلانتری گزارش دهد بودجه دوهزار میلیاردی زباله چه شد؟\

انتقاد ادیانی نماینده مجلس از رئیس محیط زیست/ کلانتری گزارش دهد بودجه دوهزار میلیاردی زباله چه شد؟

  • کد خبر: 219620
  • چاپ
  • انتشار: 20 مهر 1398 - 10:43

استنادنیوز؛ نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ،جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی با انتقاد از رئیس سازمان محیط زیست گفت:کلانتری گزارش دهد بودجه دوهزار میلیاردی زباله چه شد؟

 

سیدعلی ادیانی در گفت و گوی اختصاصی با استنادنیوز اظهار داشت: این که رئیس سازمان محیط زیست بیان می کند در آبهای رودخانه های شمال هیچ موجود زنده ای نیست پیشنهاد من این است که کلانتری  رئیس سازمان محیط زیست عینک خود را عوض کند، البته آسیب های جدی هم وجود دارد یک وقت هست ما نقد مطلق می کنیم و یک وقت نقد نسبی،  وی باید گفته های خود را  ثابت کند خودم اخیراً در رودخانه های تلار حوزه انتخابیه ماهی گرفتم.

وی بیان داشت: اظهار نظر کلانتری کاملاً خلاف واقع بود، دولت پیشنهاد ۲ هزار میلیارد دلار را که مطرح کرده بود از اختیارات دولت نبوده از سفر حاتم طاهی داشت می بخشید این پیشنهاد  نشانه کم سوادی دولت بود و اساساً این مصوبه فاقد وجاهت حقوقی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گاهی مصوباتی از دولت می‌آید آدم تعجب می کند که در دولت دوتا کارشناس حقوقی هستند یا نیستند، اصلاً چنین اختیاری ندارند مجلس هم چنین اختیاری ندارد برابر قانون اساسی از اختیارات رهبر انقلاب است لذا این پیشنهاد در لایحه دولت مطرح شد چون خلاف قانون اساسی بود اصلا در کمیسیون تخصصی مطرح نشد حتی در کمیسیون تلفیق هم مطرح نشد پس در صحن هم مطرح نمی شود که نماینده مجلس از آن دفاع کند این نشانه عدم اشرافیت کلانتری بعد از چند دوره حضور در دولت های متعدد بر فرایند قانون اساسی است.


ادیانی افزود؛ کلانتری باید گزارش دهد وقتی وزیر جهاد کشاورزی بود الان هم به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست هستند در بحث مربوط به زباله در کشور چه کاری انجام داده است ما در بودجه سال  هزار میلیارد تومان برای ساماندهی زباله، چه کار کرده دولت، رئیس سازمان محیط زیست در این دو سال چه کاری انجام داده من در مصاحبه ای گفتم که ایشان اشرافیت به قانون اساسی ندارد، کلانتری هم در مصاحبه ای گفت نماینده اشرافیت به قانون ندارد و من قانون را نگاه کردم و نبود،  من به صراحت می‌گویم کلانتری سوادش را نداشت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و قانون اساسنامه صندوق توسعه ملی برداشت از صندوق توسعه ملی را معین می کند بر عهده چه کسی است یک بار دیگر برخی از مسئولین قانون اساسی را بخوانند به نفع کشور است.

وی گفت: البته ادبیات غیر مودبانه ای به کار برده که برخی از نمایندگان ها  هارت و پورت می کند که این مال آدم های لات لوت است که در شان  خود گویندگان است.

نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ،جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی تصریح گرد؛ بحث زباله فقط در مازندران نیست بلکه استان‌های شمالی را به صورت جدی در گیر کرده است و نیازهای نرم افزاری مدیریت و ساماندهی زباله در قانون  پیش‌بینی شده هم در برنامه ششم همه کمک کردیم پیشنهاد اولیه دولت هم خوب بود و در بودجه های سنواتی ما صورت گرفته است.

این نماینده مجلس گفت: مشکل در اجرا داریم در این بخش دولت باید تصمیم خودش را در این حوزه به طور جدی یک کاسه کند به دلیل سوء مدیریت و ضعف مدیریت اتفاقاتی که می بینید رقم می‌خورد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار