حتی فکر زلزله در تهران بسیار سخت است/ دولت باید پیش‌بینی وقوع زلزله را داشته باشد\

حتی فکر زلزله در تهران بسیار سخت است/ دولت باید پیش‌بینی وقوع زلزله را داشته باشد

  • کد خبر: 215058
  • چاپ
  • انتشار: 07 آذر 1397 - 07:59

استنادنیوز؛ سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با گفتن اینکه ان‌شاءالله در تهران زلزله نخواهد آمد نمی‌توان از انجام وظایف و بروز احتمالات لازم فرار کرد به همین جهت دولت باید پیش‌بینی وقوع زلزله را داشته باشد و مجلس هم کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

حتی فکر زلزله در تهران بسیار سخت است/  دولت باید پیش‌بینی وقوع زلزله را داشته باشد

اصغر سلیمی  در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات محمد اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبنی براینکه «دعا کنیم در تهران زلزله نیاید»، گفت: در کشورمان در سال‌های اخیر زلزله‌هایی زیادی رخ داده و این موضوع هم مطرح است ضمن اینکه سال گذشته هم زلزله‌ای خفیف در تهران منجر به هراس و نگرانی پایتخت‌نشینان شد.

وی افزود: زلزله‌ شدیدی در سال گذشته در منطقه سرپل ذهاب استان کرمانشاه با پس‌لرزه‌های فراوان رخ داد و در چند روز گذشته و پس از سالگرد این زلزله هم زلزله شدید دیگری اتفاق افتاد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ میلیون نفر در تهران ساکن هستند و کوچه‌ها و خیابان‌های باریکی در این شهر وجود دارد و عملاً با وجود بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار کم و تعدد وسایل نقلیه فراوان در این شهر و همچنین عدم مدیریت بحران با توجه به شرایط مذکور پیش‌بینی وقوع زلزله در تهران و وقایع پس از آن بسیار سخت است.

سلیمی خاطرنشان کرد: فکر کردن به بروز زلزله در تهران بسیار سخت است چه برسد به اینکه این اتفاق ناگوار رخ دهد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: قانون مدیریت جامع بحران هم در کمیسیون شورا و امور داخلی تصویب شده و هم‌اکنون در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد و با توجه به جامع بودن این موضوع امیدوارم هرچه زودتر تصویب و تبدیل به قانون شود. ضمن اینکه باید در فصل بودجه‌بندی به موضوع مدیریت بحران و جایگاه ویژه آن با توجه به وضعیت زلزله‌خیز بودن کشورمان دیده شود و فکری برای مواقع ضروری و اسکان مردم و خدمات‌دهی درمانی در زمان زلزله به آنان شود.

وی در پایان گفت: با گفتن اینکه ان‌شاءالله در تهران زلزله نخواهد آمد نمی‌توان از انجام وظایف و بروز احتمالات لازم فرار کرد به همین جهت باید پیش‌بینی وقوع زلزله را داشته و تمهیدات لازم از سوی دولت انجام شود البته مجلس شورای اسلامی هم کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار