آقای ظریف؛ آب در آسیاب دشمن نریزید!!!\
  • واکنش بابایی کارنامی به اظهارات ظریف؛

آقای ظریف؛ آب در آسیاب دشمن نریزید!!!

  • کد خبر: 214852
  • چاپ
  • انتشار: 22 آبان 1397 - 14:23

استنادنیوز؛ علی بابایی کارنامی در واکنش به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با یکی از پایگاههای خبری در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF گفت: آقای ظریف؛ آب در آسیاب دشمن نریزید.

این فعال سیاسی و اجتماعی در گفت و گو با استناد بیان داشت: اظهارات اخیر آقای ظریف در مورد پولشویی در ایران، بلافاصله با عنوان «در ایران پولشویی گسترده انجام می‌شود»به تیتر یک رسانه های ضد انقلاب و خبرگزاری‌های اروپایی وآمریکایی تبدیل شد.

بابایی کارنامی با تأکید بر اینکه FATF به معنای واقعی کلمه مبارزه با پولشویی نبوده و این عنوان صرفاً صورت ظاهر آن است، افزود: علاوه بر FATF، کنوانسیون‌های مربوط به آن مانند CFT و پالرمو هم در ظاهر با عنوان مبارزه با پولشویی، خود را مطرح کردند، البته مبارزه با پولشویی از منویات نظام ما و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و باید پیگیری شود، اما این کنوانسیون‌های بین‌المللی به این بهانه می‌خواهند فرصتی برای خود فراهم کنند تا همه تراکنش‌های مالی داخل کشور ما را رهگیری کنند.

وی گفت: همکاران ظریف در وزارت خارجه، در مورد اظهاراتی بسیار سطح پایینتر از فرمایش ظریف آن هم در سطح کارشناسی، مخالفان را به بی ملاحظگی متهم می کنند و از دستاویز قرار گرفتن احتمالی این اظهارات توسط نمایندگان آمریکا، شورای همکاری خلیج فارس یا آرژانتین در پلنری بعدی FATF اظهار نگرانی می کنند.

بابایی کارنامی افزود:چگونه تایید وجود پولشویی آن هم توسط وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران آن هم بدون اشاره به اقدامات بسیار مثبت بانک مرکزی در حوزه مبارزه با پولشویی دستکم در همین چند ماه اخیر مورد سو استفاده نمایندگان دول فوق الذکر در پلنری بعدی قرار نخواهد گرفت؟

این فعال سیاسی گفت: ظریف که بیش از هر کسی از ضربه و ضرر اظهار نظرهای غیر کارشناسی در موافقت یا مخالفت با اکشن پلن FATF مطلع هستند پس چرا با دست خودشان راه نقد و دفاع فنی را می بندند و موضوع را به سطوحی نازل و غیر قابل اثبات سوق می دهید؟

وی بیان کرد: امیدواریم ظریف در اظهارات خود دقت و مراقبت نماید تا زحمات ارزشمند همکاران وی در هر پلنری دچار خدشه و ضعف نگردد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار