85 هزار نفر در مازندران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستند/بیمه روستاییان وعشایر صندوقی فراگیر برای همه آحاد جامعه است/دانشجویان هم می توانند بیمه شوند\
  • محمد ابراهیمی؛

85 هزار نفر در مازندران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستند/بیمه روستاییان وعشایر صندوقی فراگیر برای همه آحاد جامعه است/دانشجویان هم می توانند بیمه شوند

  • کد خبر: 214277
  • چاپ
  • انتشار: 20 مهر 1397 - 12:41

  استنادنیوز؛ مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان مازندران با بیان اینکه 85 هزار نفر در مازندران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستند، افزود: بیمه روستاییان وعشایر صندوقی فراگیر برای همه آحاد جامعه است.

محمد ابراهیمی در گفت و گوی اختصاصی در دفتر گروه رسانه ای استناد بااشاره به اینکه بیمه روستاییان و عشایر از سال ۱۳۸۳ در استان مازندران شروع به کار کرده است، گفت: تا سال ۸۳ کسانی که استخدام دولت نبودند استخدام نیروهای مسلح و رابطه کارگری و کارفرمایی را نداشتند یعنی نه دفترچه درمان داشتند و نه دفترچه بیمه اجتماعی و از هیچ بیمه ای برخوردار نبودند، از سال ۸۳ دولت ذیل اصل ۲۹ قانون اساسی مکلف شد که خدمات بیمه اجتماعی را برای همه آحاد ملت انجام دهد آمدند بیمه روستایی و عشایر را راه اندازی کردند تا بتوانند خدمات بیمه‌ای، بازنشستگی، از کار افتادگی مستمری فوت و غیره.. درمان را برای همه مردم ارائه کنند تا تبعیضی برای ملت ایجاد نشود.

وی بیان داشت: دولت در بیمه  اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر سهم کارفرما را پرداخت می کند و حق بیمه این افراد ۱۵ درصد سطوح درآمدی که انتخاب کردند که 10 درصد حق بیمه را دولت پرداخت میکند و سهم ۵ درصدی دیگر را افراد بیمه شده پرداخت می‌کنند که هزینه ۵ درصد سالانه بیمه شده صندوق روستاییان و عشایر ۵۴۰ هزار تومان است .
ابراهیمی گفت: برای دفترچه درمان کسانی که عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر شده‌اند دو راه وجود دارد یک کسانی که در روستا ساکن هستند دفترچه روستایی سلامت دریافت می‌کنند همان دفترچه‌ای که یک فرد استخدام دولت دارد تا از آن استفاده می کنند و به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی و برخی از مطب و کلینیک های طرف قرارداد قابل استفاده است و دوم کسانی که در شهر ساکن هستند از دفترچه درمانی بیمه سلامت شهری استفاده می کنند.
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان مازندران افزود: الان هشت سطح درآمدی در بیمه روستاییان و عشایر وجود دارد که فرد بیمه شده در این صندوق می توانند از این خدمات استفاده کنند و یارانه‌ای که دولت به آن اختصاص داده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار در کشور در جذب بیمه شده رتبه اول را کسب کردیم، بیان داشت: ۱۳ هزار نفر از جمعیت استان مازندران سال گذشته عضو صندوق بیمه ای روستاییان و عشایر شدند.
وی افزود:استانهایی که جمعیت و پتانسیل بیشتری داشتند نتوانستند این تعداد جذب کنند بایستی تمام افرادی که در مازندران زندگی می کنند و از بیمه اجتماعی برخوردار نیستند می توانند زیر چتر بیمه روستاییان و عشایر قرار گیرند تا از مزایای بازنشستگی از کار افتادگی و دیگر مزایای آن استفاده کنند.
 وی گفت: در حال حاضر ۴ هزار نفر مستمری‌بگیر این بیمه اجتماعی در مازندران هستند و تا حالا حدود ۸۵ هزار نفر عضو بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در مازندران شده اند و در کشور نیز حدود یک و نیم میلیون نفر عضو این سازمان هستند و از خدمات بیمه ای آن استفاده می کنند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان مازندران  بیان داشت:سوابق بیمه ای صندوق روستاییان و عشایر به دیگر سازمان‌ها نیز قابل انتقال می باشد و شرایط بازنشستگی در روستاییان و عشایری طبق قانون ۳۰ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق بازنشسته می باشد یا ۶۵ سال سن داشته باشد با ۱۵ سال سابقه با ۲۰ روز حقوق بازنشسته می‌شود سال گذشته قانون بازنشستگی پیش از موعد تصویب رسید ما توانستیم افراد را به هفتاد سال سن و ده روز حقوق بازنشسته کنیم امسال قانون به ما اجازه را می‌دهد ۶۵ ساله ها را با ۱۱ سال سن بازنشسته کنیم تا در سال آینده قانون اجازه را می‌دهد ۶۸ ساله ها را با ۱۲ سال سابقه کنیم و هر سال به پایین تر می آید تا به ۶۵ سال سن و ۲۰ روز حقوق برسد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران هم می‌توان عضو این صندوق بیمه ای  شوند، گفت: چون خبرنگاران بیمه ای مخصوص خودشان ندارند و خبرنگاران هم جزو افرادی هستند که می‌توانند از این بیمه استفاده کنند ما هم این یارانه را به آنها اختصاص می‌دهیم و دو برابر حق بیمه را به عنوان کارفرما پرداخت می‌کنیم و این عزیزان با پرداخت ۵ درصد حق بیمه، از خدمات اجتماعی این صندوق استفاده کنند.


ابراهیمی گفت:در استان مازندران ما زیرساختی کار می کنیم تا ابتدای سال ۹6حدود 242 کارگزاری داشتیم از روزی که آمدم از گلوگاه تا رامسر را بررسی کردیم و همه را به روز رسانی و حذف و اضافه کرده ایم و سرانجام کارگزاری های  فعال را نگه داشتیم.
وی با اشاره به اینکه هر ماه از تمام کارگزاری ها گزارش و جلسات شورای اداری برگزار می شود، گفت:کارگزاری های ما علاوه بر دفاتر خودشان در بخشداری ها نیز مستقر می‌باشد.
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان مازندران اظهار داشت: تفاهمنامه ای با دانشگاه مازندران امضا شد تا دانشجویان بتوانند عضو این صندوق بیمه ای شوند و دانشجویی که بعد از فارغ تحصیلی وارد بازار کار می‌شود با سابقه بیمه ای به این عرصه وارد شوند.

وی بیان داشت: مازندران ۴۳ هزار قالیباف داشت که در سازمان تامین اجتماعی مازندران بیمه بودند که یارانه اش را دولت پرداخت می کرد دولت سهمیه را کم کرده که به سهمیه ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر رسید و مابقی افراد حذف شدند ما آمده‌ایم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صنعت معدن و تجارت امضا کردیم و این قالیبافان را تحت پوشش بیمه ای روستایی و عشایری قرار می دهیم  و سابقه آنها نیز به این سازمان قابل انتقال است.
 ابراهیمی افزود: با اتحادیه قالیبافان قراردادی امضا کردیم و افرادی که آنجا مشغول فعالیت هستند با داشتن کارت و گواهینامه قالی بافی، فرش بافی، جاجیم بافی و غیره .. دارند این افراد را بیمه می کنیم و یارانه آنها توسط دولت پرداخت خواهد.
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان مازندران بابیان اینکه کسانی که فصلی هم مشغول فعالیت هستند می توانند از خدمات بیمه ای ما برخوردار شوند، گفت: تفاهم نامه ای با هیات نجات غریق استان مازندران امضا کرده ایم و تمام ناجیانی که در فصل تابستان در سواحل مازندران مشغول به فعالیت هستند با معرفی نامه از این هیات بیمه صندوق روستایی و عشایر شوند تا از سابقه بیمه ای کامل برخوردار باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار