مشخصات اسلحه انفرادی ذوالفقار برای جایگزینی با ژ 3 + تصویر\
  • طراحی شده توسط یک گروه ایرانی

مشخصات اسلحه انفرادی ذوالفقار برای جایگزینی با ژ 3 + تصویر

  • کد خبر: 212097
  • چاپ
  • انتشار: 02 تیر 1396 - 21:51

سلاح پیشرفته طراحی شده توسط یک گروه ایرانی با هدف جایگزینی با اسلحه ژ 3 در ارتش رونمایی و به صنایع دفاع ارائه شد و به زودی آزمایش می شود.

به گزارش استناد نیوز، مدتی است ایران در فکر نوسازی و ارتقاع سلاح های انفرادی خود بجای سلاح های قدیمی ژ 3 و کلاشینکف است که مدتها از عمر آن ها می گذرد، عصر امروز در حاشیه گردهمایی بسیجیان دانشگاه علوم و تحقیقات که با عنوان «آتش به اختیار» در محل مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار شد از یک سلاح انفرادی جدید به نام ذوالفقار رونمایی شد که گامی مهم بحساب می آید.

اسلحه ذوالفقار

این سلاح با وزن ۳.۵ کیلوگرم برای کالیبر ۷.۶۲ طراحی شده و یکی از اهداف آن جایگزینی این سلاح به جای ژ ۳ است.

گفتنی است،‌ این سلاح که توسط گروه فرهنگی مصاف طراحی شده با الگوبرداری از سه سلاح انفرادی خارجی از جمله G۳۶، ACR و FN SCAR ساخته شده است.

استفاده از قنداق تاشو برای انجام عملیات‌های ویژه، خشاب پلیمری با قابلیت اتصال خشاب‌ها به یکدیگر، استفاده از بدنه ماژولار و نیز امکان استفاده از ریل بر روی بدنه به منظور نصب لوازم جانبی از جمله مشخصات سلاح ذوالفقار است که می‌توان در این سلاح از تیر‌های ساب سونیک در آن استفاده کرد؛ بنابراین گزارش، تمام متریال و مواد اولیه جهت ساخت و توسعه این سلاح در داخل کشور وجود داشته و هزینه تمام شده برای ساخت آن نیز به نسبت پایین است.

 

برد عملیاتی این سلاح نیز بدون اپتیک تا ۴۰۰ و با اپتیک تا ۸۰۰ متر است. این سلاح از سوی گروه سازنده به صنایع دفاع ارائه شده و در آینده تست گرم این سلاح نیز با همکاری صنایع دفاع انجام خواهد گرفت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار